Zaterdag 14 oktober was Loppersum JO13-1 onze tegenstander. En een goede tegenstander, zo zal blijken. Onze jongens moeten eindelijk eens echt aan de bak.

Daar komen ze zelf ook  achter als Loppersum vrij snel de 0-1 maakt. Net als tegen Eenrum en de Heracliden dus op achterstand aan het begin van de wedstrijd. Voorgaande keren wisten ze dit snel om te buigen naar een gelijke stand maar die goal blijft nu uit. En na zwak ingrijpen van onze kant maakt Loppersum hun 2e doelpunt. Dit is nieuw voor ze!

Ook wij krijgen enorme kansen waarvan er toch minstens een aantal van hadden moeten zitten! Het lukt een aantal keren om de lat en paal weer te raken maar scoren lukt niet. Toch werd er wel leuk gevoetbald en uiteindelijk werd dit beloond met een goal. Na een prima aanval over links met Twan, Wesley en Mels, is het Mels die de bal binnenschiet: 1-2!

De spanning is terug in de wedstrijd want beide partijen krijgen goeie kansen. Het enige verschil is dat Loppersum de kansen benut en het ons niet lukt om de bal binnen de palen te krijgen. Keeper Appie moet voor rust nog eenmaal de bal uit het net halen…1-3.

Na rust gaan we op dezelfde manier verder….aanvallen, hard werken, goed combineren en dotten van kansen….maar zonder resultaat. En door het vele aanvallen vergeten we een beetje te verdedigen….Loppersum krijgt ruimte om te tikken en wandelen zo over het middenveld door de verdediging heen…1-4.

Met een droog schot bepaald Bram de uitslag….2-4.

Hoewel de uitslag anders doet vermoeden zijn onze jongens niet van de mat geveegd…ze hielden zich prima staande. Het probleem vandaag zat in de afwerking….scorend vermogen genoeg…kijk maar naar voorgaande wedstrijden…helaas miste er vandaag een beetje aan scherpte!

Dat maakt Loppersum een verdiende winnaar van deze  wedstrijd.

Onze fotograaf zat in het buitenland….dus helaas geen foto’s deze keer.