We hebben een roerig seizoen achter de rug. Een seizoen waarin heel veel gebeurd is. Wanneer we in dit verslag alles willen benoemen dan zitten we hier ver naar middernacht nog en dat kan niet de bedoeling zijn. Zo hebben we regelmatig afscheid genomen van onze oude gebouwencomplex. Maar telkens mochten we hier nog even langer van genieten. Gelukkig staat er inmiddels een prachtig nieuwe complex dat de naam Hippolytushal heeft meegekregen. Gegijzeld was hij zelfs een tijdje  en wat is er achter de schermen veel werk verzet om hem te bevrijden. Momenteel zijn diverse mensen druk in de weer om de puntjes op de i te zetten.

En dan kom je natuurlijk direct op de vrijwilligers binnen de club. Ze zijn goud waard, stuk voor stuk. Of ze nu prachtige activiteiten organiseren of in en om onze gebouwen bezig zijn om alles nog verder te verfraaien. En wat te denken van onze kantinemedewerkers, scheidsrechters en de jeugdleiders die voor dag en dauw met onze talenten op pad gaan. De PR-commissie introduceerde de nieuwsbrieven, er kwam een nieuwe website. Nieuwe sponsoren werden aan onze club toegevoegd, ze worden gekoesterd. Klimaatgroep Holland verbond zich voor nog eens vijf jaar aan onze jeugdafdeling. En op onze uitgedunde hoofdbestuursledenbestand kwam enorm veel werk af.

Zo moesten ze afscheid nemen van de penningmeester die ook nog eens vicevoorzitter was en bijna alleen verantwoordelijk voor alle sponsoractiviteiten. Wijnand, met terugwerkende kracht hartelijk dank voor je jarenlange inzet voor onze club! Eric Boskamp was gelukkig bereid de interim functie van voorzitter te vervullen en ‘good-old’ Jan van der Laan keerde terug om zich vastberaden over de cijfertjes te ontfermen. Zoals u op de agenda kunt zien is er de afgelopen maanden veel tijd geïnvesteerd in het vinden van nieuwe bestuursleden om de draagkracht en betrokkenheid binnen de club te vergroten. De club is volop in beweging maar we zijn er nog niet. Er zijn nog vele zaken die voor verbetering vatbaar zijn. Een mooie uitdaging voor de nabije toekomst.

Trainer Jan Jaap Zijlstra, kind van de club en in deze hoedanigheid heeft hij ook veel werk verricht voor onze nieuwe accommodatie, zocht zijn heil elders en er vertrokken ook de nodige spelers. Inmiddels wordt er zelfs  aan onze jeugdige talenten getrokken. De wereld is in beweging en het amateurvoetbal dus ook. Raymond Scholtens werd in de zomer in allerijl gestrikt voor ons vlaggenschip en gelukkig zijn de eerste resultaten boven verwachting. Samen met Daniël Dijk, vorig seizoen al aangetrokken,  en kersvers elftalbegeleider Bart Poortinga, wordt wekelijks hard gevochten om de punten binnen te halen.

Gelukkig werden er in het vorige seizoen ook sportieve successen behaald. Het 4e elftal werd onverwacht kampioen en vierde dat uitbundig. Technisch Directeur Mayko de Graaf ging voorop in de vocale strijd. Het derde kwam uiteindelijk één schamel puntje te kort voor het kampioenschap. Gelukkig wisten het eerste en het tweede zich veilig te spelen. De dames deden ook vorig seizoen, in een samenwerkingsverband met de dames van KRC, lekker bovenin mee. Onze routiniers van 35 (of toch 45)+ wisten zowel bij de dames als de heren de eerste plaats te veroveren. En bij de D-junioren kon de kampioensvlag worden gehesen.

Zo maar een korte greep uit een seizoen die door velen niet licht zal worden vergeten. Veel dingen liepen niet helemaal zoals het zou moeten, maar er ging ondanks alles ook heel veel goed. ‘Praat met elkaar, niet over elkaar’, een zin die is blijven hangen. En houdt één ding goed voor ogen: ‘De V.V. Middelstum dat zijn wij met zijn allen!’ Een kritisch woord mag maar een compliment en meedenkend woord zijn nog mooier om aan te horen….. Er is nog veel te doen. Blijf dus niet passief op het reservebankje zitten maar selecteer jezelf binnen het vrijwilligerskorps van onze club……