Op het sportpark van Roodeschool werd gistermiddag de altijd beladen derby tussen Corenos en Middelstum afgewerkt. Voor beide ploegen was het D-day. Zowel Middelstum als thuisploeg Corenos waren alleen gebaat bij 3 punten. Trainer Raymond Scholtens beloonde een 3 tal A junioren (Thijs Oosterhoff Allert Moeken en Rutger Schuiling) voor hun goede spel in de afgelopen weken en liet ze starten in de basis. Verder gooide de Middelstum trainer op meerdere posities zijn elftal om voor deze wedstrijd. De boodschap vooraf in de kleedkamer bij Middelstum was duidelijk, de 3 punten moesten mee naar huis hoe dan ook.

De eerste helft liet een interessant schouwspel zien met 2 ploegen welke aan elkaar gewaagd waren. Mogelijkheden waren er voor beide ploegen maar het duurde tot aan de laatste 5 minuten voor de theepauze alvorens er gescoord zou worden. In de 41e minuut bezorgde Gerard Bronsema de blauwhemden een 0-1 voorsprong. Lang was de feestvreugde over zijn treffer niet want amper een minuut later was de stand alweer gelijk door een treffer van Anne-Jan ten Harkel. Dit was tevens de ruststand.

a de rust ontstond er een heel ander beeld van de wedstrijd. Middelstum was duidelijk de bovenliggende partij. Met fris aanvallend en verzorgd voetbal werd de thuisploeg uit Roodeschool steeds verder terug gedrongen. Toen brak de Anne Vaatstra show aan…. Hij nam 3 treffers aaneengesloten voor zijn rekening. Met een loepzuivere hattrick binnen een kwartier werd het lot van Corenos beslecht. Kort na zijn derde treffer kreeg Vaatstra een publiekswissel, A-junior Romke Korpershoek mocht hem vervangen. De moe gestreden Allert Moeken werd nog gewisseld voor Dennis Verkerk en Robert Bos kwam voor Benjamin Lochtenberg in het laatste kwartier in het veld. Corenos was duidelijk geïrriteerd en dat zag je terug met een aantal harde overtredingen van hun kant. Romke Korpershoek scoorde 6 minuten voor tijd nog de 1-5 voor Middelstum. Vlak voor tijd maakte Cristian Uil er namens Corenos nog 2-5 van maar kon de duidelijke nederlaag voor zijn ploeg er niet meer mee voorkomen.

Komende zaterdag staat de volgende finale op het programma voor Middelstum. De ploeg mag dan in Schildwolde aantreden tegen het tevens onderin staande SGV. Met een tomeloze inzet en goede support moet het mogelijk zijn om ook hier punten mee terug te nemen naar Middelstum.

Corenos – Middelstum 2-5 (1-1): 0-1 Bronsema (41); 1-1 ten Harkel (42); 1-2 Vaatstra (53); 1-3 Vaatstra (54); 1-4 Vaatstra (68); 1-5 Korpershoek (84); 2-5 Uil (86)

Bron: Middelstum-info.nl