Middelstum is de bekercompetitie 2016-2017 goed begonnen. Thuis werd zaterdagmiddag streekgenoot ZEC uit Zandeweer na een 0-0 ruststand verslagen met 2-0. Een zege die vooraf min of meer ook verwacht werd in het thuiskamp. De blauwhemden hadden donderdagavond in het oefenduel tegen v.v. Usquert een hoop zelfvertrouwen getankt. Men won in Usquert met ruime cijfers (8-2).

21082016Middelstum-ZEC-3

Voor de theepauze viel er op het Middelstumer sportpark weinig te beleven. Beide doelmannen kregen voor de theepauze amper werk te doen. Een terechte tussenstand derhalve na 45 minuten. Het spelbeeld veranderde na de rust amper, en de wedstrijd leek op een bloedeloze 0-0 stand af te stevenen. Gelukkig bracht een afstandsschot van Marcel Pool hierin na 70 minuten verandering. Pool kreeg de bal randje 16 aangespeeld en kon vrijuit uithalen. Doelman Jacco Knol zag het leer voor hem onhoudbaar tegen de touwen vliegen 1-0. Vlak voor tijd (88e minuut) scoorde Kristian Boelema de 2-0 voor de thuisploeg.

21082016Middelstum-ZEC-3

En zo eindigde deze niet hoogstaande wedstrijd uiteindelijk toch wel terecht in een overwinning voor Middelstum. Komende dinsdag gaat Middelstum voor haar tweede bekerduel op bezoek bij de zondag tak van v.v. Bedum. De zaterdag erop (27 augustus) volgt nog een uitduel bij OKVC uit Oldehove.

Meer foto’s? Klik hier!

Bron: Middelstum-info.nl | foto’s: Jaap van der Laan