Zoals de vorige keer vermeld, krijgen we een nieuw hoofdveld. We hopen hier in het begin van het nieuwe seizoen op te kunnen voetballen maar door het droge weer moest het inzaaien enige weken worden uitgesteld. Wanneer het nieuwe seizoen begint, hopen wij ook het nieuwe elektronische scorebord te kunnen presenteren. Deze wordt begin juli geplaatst. Na het nieuwe sportcomplex, wederom een verbetering waar we ons op mogen verheugen!
De voetbalclub is weer een nieuw lid van verdienste rijker. Op de slotdag werd namelijk scheidend jeugdleider Peter Anema als een soort van clubicoon geridderd wegens bijna tien jaar intensieve inzet voor onze voetbalclub. Uit hande van bestuurslid Frans de Bont, die tevens een bevlogen speech hield, kreeg Peter een oorkonde, bos bloemen en nog een leuk cadeau overhandigd…….
De dag ervoor kregen we al een mooie afscheidswedstrijd voorgeschoteld van scheidend eerste elftalspeler Martijn Poort. Het huidige eerste elftal nam het op tegen een vriendenteam van Martijn vol met oud-eerste elftalspelers. Het werd een sportieve wedstrijd waarbij het huidige eerste met 2-0 aan het langste eind trok. Martijn was vele jaren boegbeeld van ons vlaggenschip en gaat nu lager voetballen. ‘Maar eerst wil ik helemaal fit worden’ aldus Martijn die ook als lid van de PR-commissie aan onze club verbonden blijft. (Zie ook Middelstum-info).
De tweede seizoenshelft mochten we weer enige kampioenen binnen onze club verwelkomen. Het derde elftal werd grootst kampioen door naaste belager De Fivel met 6-0 te verslaan. Dit kampioensfeest werd zelfs dubbel gevierd. Ook de jeugd O-13 en Heren 45+ mochten de kampioensvlag hijsen. Alle kampioenen van harte gefeliciteerd!
Dit jaar werden er voor het eerst open trainingen gehouden waarbij vooral de eerste training een groot succes was met een opkomst van 22 spelers. Hierbij ook enige nieuwe gezichten, zie voor de namen het onderdeel nieuwe leden.
Frank Konneman is benoemd tot nieuwe jeugdcoördinator van de VV Middelstum. Hij zal, in nauwe samenwerking met Krijno Bos en de jeugdcommissie, trachten om onze jeugdafdeling nog beter van de grond te krijgen. Na een nieuwe trainer voor het tweede elftal wordt nog gezocht.
Volgend seizoen worden de plastic spelerspassen afgeschaft. We krijgen nu te maken met digitale spelerspassen. Hierover meer informatie in de volgende nieuwsbrief.