Tijdens de vorige editie kwam ‘youngster’ David de Boer uitgebreid aan het woord. In deze editie is materiaalman Jaap ‘Joppie’ Bolhuis bereid gevonden om het lijstje vrijwilligersvragen in te vullen:

1. Kun je je kort even voorstellen?
    Ik ben Jaap Bolhuis, woonachtig in Middelstum. Vader van 2 zoons, Randy en Devan.
  2. Wat voor vrijwilligerswerk doe je momenteel voor de voetbalclub?
    Materiaalman, onderhoud/klussen binnen en buiten, wassen tenues.
  3. Sinds wanneer?
    Al jarenlang onderhoud aan het oude clubgebouw. Sinds ongeveer één jaar ben ik materiaalman en heb ik allerlei klussen gedaan in het nieuwe gebouw. En sinds dit seizoen doe ik de was.
  4. Heb je in het verleden nog meer vrijwilligerswerk voor de VV Middelstum verricht?
    Ben ooit jeugdleider geweest en heb nog meegeholpen om de oude kantine op te bouwen. Vanaf die tijd het onderhoud gedaan.
  5. Wat vind je nu het mooie aan dit werk?
    Zonder vrijwilligers heeft de club geen bestaan en ik doe graag wat voor de VV. Vind het leuk om wat te klussen en heb er nu wat meer tijd voor.
  6. Heb je nog verbeterpunten betreffende je functie waar de club wat aan zou kunnen hebben?
    De communicatie tussen leiders, commissies, bestuur en vrijwilligers kan beter. Omdat bepaalde dingen niet overlegd worden die het materiaal e.d. aangaan. Soms weet ik van niks of hoor ik pas op het laatste moment dat er iets is veranderd.
  7. Wat maakt de VV tot zo’n unieke club?
    Omdat ik als geboren en getogen Middelstumer altijd nauw betrokken ben (geweest) vij VVM. Heb zelf jaren gevoetbald bij Middelstum en mijn vrouw is 13 jaar secretaresse geweest bij de VV. Verder vind ik het een gezellige club.
  8. Van welke vrijwilliger zou jij meer willen weten, kortom wie volgt jou op in deze rubriek en waarom?
    Jan Dijk. Ik werk veel met hem samen en zo kunnen jullie vernemen wat hij zowel voor de club doet.
  9. Wat zou je de lezers mee willen geven?
    Positief blijven over alles wat met de VV te maken heeft. Niet alleen maar negatief zijn!

jaap