1. Kun je je kort even voorstellen?

Ik ben Jan Meijer, 69 jaar en ik woon vanaf 1978 in Middelstum in de Hemonystraat. Ik ben geboren in Ten Boer en heb zelfs nog twee jaar in Emmen gewoond door mijn werk. Inmiddels ben ik gepensioneerd, ik heb altijd op de vrachtwagen gereden. Ik ben getrouwd met Joke, vader van drie kinderen en opa van drie kleinkinderen.

2. Wat voor vrijwilligerswerk doe je momenteel voor de voetbalclub?

Ik ben lid van het klusteam en verricht hiervoor diverse werkzaamheden. De afvalbakken legen bijvoorbeeld langs de velden en peuken opruimen die voor de ingang naar de kantine liggen. Op maandag werk ik met Minco de standen op het scorebord in de kantine bij en ik geef de planten water. Verder help ik mee met het verwijderen van struiken, het schoonhouden van de reclameborden en het tegelpad.

3. Sinds wanneer?

Met al deze werkzaamheden ben ik drie jaar geleden begonnen. Niet lang nadat ik met pensioen ging inderdaad.

4. Heb je in het verleden nog meer vrijwilligerswerk voor de VV Middelstum verricht?

Nee, wel heb ik enige jaren bij het vijfde gevoetbald. Maar dat is al jaren geleden. In de tijd dat ook Minco Bakker, Simon Bolt en het duo Jansen en Van der Weg er nog voetbalden. Dat was toen een mooi en gezellig clubje.

5. Wat vind je nu het mooie aan dit werk?

Ik vind ons klussenteam een gezellig clubje mensen, daar beleef ik veel plezier mee. En het is goed voor de contacten want die raak je toch wat kwijt wanneer je met pensioen gaat. Ik mag graag tuinieren en dergelijke werkzaamheden verricht ik ook bij de V.V.. Als lid van de ‘harde kern supporters’, zie ik bijna alle wedstrijden van het eerste. Een supporter in voor- en tegenspoed inderdaad.

6. Heb je nog verbeterpunten betreffende je functie waar de club wat aan zou kunnen hebben?

Elke maandag ruim ik de peuken op die voor de ingang naar de kantine liggen. Dit terwijl er ‘rookpalen’ in de buurt staan. Dat vind ik toch wel een beetje jammer, dat mensen niet de moeite nemen op de peuken daar in te stoppen. En op een drukke zaterdag kun je je fiets nauwelijks in de fietsrekken kwijt. Een uitbreiding van de fietsparkeergelegenheid is geen overbodige luxe, denk ik.

7. Wat maakt de VV tot zo’n unieke club?

Het wij-gevoel, dat vind ik altijd mooi om te beleven. En ik denk dat we het bij de VV best wel goed voor elkaar hebben qua accommodatie. Ik kom bij uitwedstrijden wel heel andere dingen tegen.

8. Van welke vrijwilliger zou jij meer willen weten, kortom wie volgt jou op in deze rubriek en waarom?

Adri de Lange! Hij is net nieuw als vrijwilliger, ook bij het klussenteam, en ik ben benieuwd naar zijn eerste indrukken.

9. Wat zou je de lezers mee willen geven?

Positief zijn en blijven, ook richting het eerste elftal die een mindere fase achter de rug heeft. En ik hoop dat wat we nu hebben qua complex nog lang in zo’n goede staat mag blijven.