Tijdens de vorige editie kwam Jan Dijk aan het woord. In deze editie is kersvers bestuurder Theo Wilpstra bereid gevonden om het lijstje vrijwilligersvragen in te vullen:

theo

Kun je je kort even voorstellen?
Theo Wilpstra dus, 60 jaar en inmiddels 35 jaar getrouwd met Ina en in het rijke bezit van 3 zoons. Ik ben geboren in Groningen en wij wonen sinds 1987 hier in Middelstum

Wat voor vrijwilligerswerk doe je momenteel voor de voetbalclub?
Bij de laatste ledenvergadering (oktober j.l.) ben ik gekozen als bestuurslid.

Heb je in het verleden nog meer vrijwilligerswerk voor de VV Middelstum verricht?
Jazeker, ongeveer al 20 jaar. Begonnen als begeleider van de pupil van de week en heb vervolgens enkele jaren in de Activiteitencommissie gezeten. Daarnaast ben ik ongeveer 15 jaar als kantinemedewerker actief geweest, waarvan een jaar of 12 als voorzitter van de kantinecommissie. Hier ben ik in december 2015 mee gestopt en heb dat overgedragen aan David de Boer. Ook heb ik jarenlang voor de Activiteitencommissie de klaverjas & sjoelavonden geregeld.

Wat vind je nu het mooie aan dit werk?
Het is gewoon leuk om dingen te doen in het belang van de club.
Ik heb zelf nooit gevoetbald, dat geeft mij schijnbaar de frisse blik om anders tegen dingen aan te kijken. Ik bemoei mij dus ook niet met de voetbalzaken, maar wel graag met alles er omheen. Het is niet zo dat je met een groot aantal spelers en een aantal ballen al een voetbalclub hebt, daar komt veel meer bij kijken en daar maak ik met heel veel plezier onderdeel van uit.

Heb je nog verbeterpunten betreffende je functie waar de club wat aan zou kunnen hebben?
Uiteraard zijn er altijd verbeterpunten en een aantal daarvan worden al meegenomen in de bestuursvergaderingen en komen t.z.t. wel of niet naar buiten.
We hebben nu een deels nieuwe groep zeer positieve bestuurders, waarvan ik dus ook onderdeel uitmaak. We hebben korte lijnen en werken veel met de mail en Whats-App. We schakelen snel en kunnen waar mogelijk ook snel beslissen en dat doen we dus ook, zie b.v. de heisa rond de kunstgrasvelden. Niet afwachten, even onderling schakelen, beslissen en besluit naar buiten brengen. Mooi teamwerk!

Wat maakt de VV tot zo’n unieke club?
Dezelfde koppen die je er al jaren tegenkomt, waarbij een nieuweling zich ook vrij snel thuis voelt, maar ook de gemoedelijkheid en vanzelfsprekendheid waarmee
zaken/problemen uiteindelijk toch weer worden opgelost.

Van welke vrijwilliger zou jij meer willen weten, kortom wie volgt jou op in deze rubriek en waarom?
Er zijn er natuurlijk vele die voor de hand liggen, maar ik kies voor Janny Boomsma.
Janny is al sinds mensenheugenis kantinemedewerkster en daar heb ik bewondering voor. Zeker na haar dubbele blessure het afgelopen voorjaar, toch gewoon weer achter de bar om daar met regelmaat haar ding te doen.

Wat zou je de lezers mee willen geven?
We weten allemaal dat het vreselijk lastig is om vrijwilligers te krijgen voor de vele klussen/taken/werkzaamheden die er zijn, dat is ook de reden waarom dingen soms langer duren dan gewenst. Heb dus geen kritiek maar begrip en anders moet jezelf even de handen uit de mouwen steken.
V.V. Middelstum is gewoon een ge(w)zel(d)ige club !!