Onze mannen namen het vandaag op tegen Eenrum. Op een drassig veld met een harde wind en  motregen werd er rond de klok van 11 afgetrapt. Voordat de toeschouwers goed en wel langs de lijn stonden lag de bal al in het doel….ons doel. 1-0 achter dus. Daar sta je dan, als ouders…in de regen, tot je enkels in de modder…Gelukkig hadden onze kinderen totaal geen last en gingen vol gas op zoek naar de gelijkmaker. En die komt…vrij snel ook! Tim K. veroverd de bal op het middenveld en gaat als een speer over de rechterkant richting doel. Zijn schot gaat erin! Stand weer gelijk!

Lang lijkt het er op dat dit ook de ruststand zal zijn want aan beide kanten wil de bal er niet in. Bij de laatste aanval voor de rust komen we toch nog op voorsprong door een goal van Wesley. Dat is lekker de kleedkamer in gaan!

Na een beetje opgewarmd en opgedroogd te zijn beginnen we aan de tweede helft. Waar Eenrum in de eerste helft nog goed partij bood, was daar nu weinig van over. Maar omdat onze mannen ook verzuimen te scoren blijft  het lang spannend. Soms was het…hoe dan?! Als de bal er weer niet in ging. Op de paal, op de keeper, een teen van de tegenstander er tussen, Thijs net naast, echt net naast….Twan snoeihard op de lat…doelpunt afgekeurd wegens buitenspel….gewoon bizar!

Het verschil blijft dan ook lang 1 doelpuntje. Gelukkig maakt Wesley dan de 1-3. Iets meer lucht! De 1-4 is ook van Wesley die daarmee de wedstrijd beslist.

Eenrum is dan bijna nog niet op onze helft geweest, wat komt doordat onze verdedigers weer fantastisch hun werk doen. Appie zijn eerste balcontact is bijna aan het eind van de wedstrijd….wat een volledig verkleumd keepertje opleverde maar een schoon doel! Onze gastspeelster Suzanne bepaald de eindstand op 1-5 met een prachtige goal. Na het eindsignaal en het handjes schudden konden onze mannen koud, nat maar vooral blij richting kleedkamer.

A.s. zaterdag spelen ze een thuiswedstrijd tegen SC Loppersum JO13-1…onder iets betere weersomstandigheden hopelijk.