Vandaag spelen de jongens van E1 hun laatste wedstrijd van dit seizoen. Zeester is de tegenstander. De klok geeft nog geen 8.30 uur aan als we de kantine van Zeester binnenstappen. 9 spelers en Jeroen vertrekken richting kleedkamer, alleen Rogier is afwezig. Om 9.00 uur is de aftrap en binnen 3 minuten hebben we het eerste serieuze schot op doel al…Thijs schiet helaas op de paal. Dat beloofd wat! De eerste goal laat ook niet lang op zich wachten. Via de keeper en de lat schiet Mels de bal binnen: 0-1. Op de linkerkant lag er vaak veel ruimte waardoor linksback Twan vaak mee naar voren kon. Dit leverde kansjes op voor met name Mels en Thijs. Op aangeven van Mels is het Thijs die de 0-2 uiteindelijk maakt.  De 0-3 komt van Henrico die de bal strak in de hoek schuift. Via Bram en Tim komt de 0-4 tot stand…Thijs is de doelpuntenmaker. Hierna worden we wat slordiger en gaan de jongens meer voor hun eigen succes spelen. Dit komt het spel niet ten goede. Een schot van Bram komt via de lat en de keeper voor Tim z’n voeten terecht, en die kan hem zo binnen tikken….0-5.
IMG_0276 IMG_0278
Na rust werd er weer meer als team gespeeld en was het weer heerlijk om naar te kijken. Zeester had niet veel meer in te brengen. Een dieptepass van Bram op Thijs wordt net gemist door Thijs maar óók door de keeper en de bal fladdert er zo in! 0-6 dus! De wedstrijd was al beslist, Wesley had nauwelijks een bal gehad de 2e helft. Zeester had één megakans op een eretreffer maar dit werd ternauwernood voorkomen door Wesley en Pascal… de bal rolt rakelings naast. Wij zijn daarentegen nog niet klaar met doelpunten maken. Nummer 7 komt op naam van Senna….misschien wel de mooiste van de wedstrijd. Middels een afstandsschot van Bram wordt het dan ook nog 0-8…dit is gelijk de eindstand. Zo eindigen we de competitie met een ruime overwinning.
IMG_0280 IMG_0279
Voor de liefhebbers van de statistieken: 10 gespeelde wedstrijden waarvan 4x winst, 4x verloren en 2x gelijk. Met een doelsaldo van 35 voor en 25 tegen mag je toch best spreken van een aardig seizoen toch?! Voor het seizoen echt afgelopen is, speelt de E1 nog 2 toernooien…Bij Poolster en in Appingedam. Veel succes daar jongens!

En dan nog….Henrico…. altijd lachend en vrolijk! Wij, je medespelers, coaches en ouders wensen je ontzettend veel plezier en succes bij SV Bedum. We zullen je heel erg gaan missen!

Verder natuurlijk dank aan Jeroen, Xander en Peter voor het trainen en begeleiden van de jongens. Dankzij jullie zijn ze wéér gegroeid en hebben ze een superleuk en leerzaam seizoen gehad.

De vaste supporter