Voor de blauwhemden van Middelstum stond zaterdagmiddag 13 oktober de wedstrijd uit tegen Corenos uit Roodeschool op het programma. Een onvervalste Hooglander derby die altijd speciaal zijn. De ‘jonge’ ploeg van trainer Frank Konneman was er alles aan gelegen om de 3 punten mee huiswaarts te nemen vandaag na het verlies van vorige week tegen koploper HS’88. Vandaag een volledig fitte selectie voor de Middelstumer oefenmeester.

Middelstum begon fel aan de wedstrijd met fris en aanvallend voetbal. De mannen in het blauw waren ook met deze opdracht het veld ingestuurd. Al na een paar minuten spelen was het Gerard Bronsema, die door een snel op gezette aanval plots vrij voor de keeper stond. Helaas wist hij nog niet tot scoren te komen. Lang hoefden de meegereisde supporters uit Middelstum niet te wachten alvorens de openingstreffer viel te noteren. In de 16e minuut scoorde Romke Korpershoek de openingstreffer voor de bezoekers uit Middelstum. Geen vuiltje aan de lucht dachten spelers, staf en de in grote getale meegereisde supporters. Echter de voorsprong was van korte duur. Een vrije trap in minuut 18 voor Corenos werd hoog voorgezet. De bal leek over te gaan, tot de wind de bal plots letterlijk naar beneden duwde, vriend en vijand waren verrast, in eerste instantie kon doelman Jeroen Smit de hand nog tegen de bal krijgen maar helaas voor de voeten van een Corenos speler die van dichtbij de 1-1 binnen schoot. De Middelstumers leken even geschrokken van deze snelle gelijkmaker. Het frisse spel met goede en mooie combinaties was plots een stuk minder. Corenos werd brutaler met fysiek en fel voetbal kwamen de Roodeschoolsters wat meer van hun eigen helft. Tot wederom vanuit het niets in de 42e minuut een harde voorzet zeer ongelukkig door Peter van Dam hard in het eigen doel werd gewerkt 2-1. Middelstum werd wakker en probeerde nog voor de rust orde op zaken te stellen, dit lukte ook nog bijna maar gescoord werd er niet meer voor de theepauze.

Nadat trainer Frank Konneman zijn ploeg in de rust op scherp had gezet begon de 2e helft. De blauwhemden begonnen sterk aan het 2e bedrijf en in minuut 54 wist de vandaag hard werkende Gerard Bronsema via een penalty de 2-2 te maken. Het vertrouwen in eigen kunnen was terug bij Middelstum net als het frisse voetbal. In de 58e minuut was het wederom Gerard Bronsema die verantwoordelijk was voor de 2-3. Middelstum was ontketend en wilde de score verder opvoeren. Ondanks het vaak harde spel van de gastheren bleven de blauwhemden lekker voetballen en creëerden kans op kans om verder uit te lopen naar een grotere uitslag. Het duurde tot aan minuut 89e minuut toen Gerard Bronsema de jonge Mateo Milkovic vrij voor de keeper zette. Deze twijfelde niet en maakte de dik verdiende en bevrijdende 2-4. Middelstum kwam niet meer in de problemen ondanks de 8 minuten blessuretijd die door de scheidsrechter werden bij geteld.

Een mooie overwinning viel de ploeg vandaag ten deel. Komende zaterdag is Middelstum vrij in verband met de herfstvakantie. De eerstvolgende wedstrijd is op zaterdag 27 oktober, dan komen de Heracliden uit Uithuizermeeden op bezoek op het sportpark van Middelstum. De aanvang van deze wedstrijd is 14.30 uur. U bent uiteraard weer van harte welkom.

Corenos – Middelstum 2-4 (2-1): 0-1 Korpershoek (16); 1-1 Tamsma (18); 2-1 Van Dam (E.D 42); 2-2 Bronsema (54); 2-3 Bronsema (58); 2-4 Milkovic (89)

Bron: Middelstum-info | www.middelstum-info.nl