Groot was de schrik en ontsteltenis toen in december onze voorzitter Meindert Schollema overleed. Zwaar het verlies en de leegte maar ook zijn erfenis. Wij zijn als bestuur blij dat we voor het nieuwe seizoen echt begint kunnen melden dat we Piet Jansma voor mogen dragen als onze beoogd nieuwe voorzitter.

En daarmee hebben we iemand gevonden die de club al heel goed kent. Als barmedewerker slaat hij sinds jaar en dag als een waar veldheer het reilen en zeilen binnen de VV gade. Daarbij helpt Piet (61 jaar, partner van Drogiste(rij) Marja) aan het eind van het jaar regelmatig de activiteitencommissie uit de brand. De laatste jaren heeft hij in diverse voorzittersfuncties in de omgeving reeds de nodige bestuurlijke ervaring opgedaan.

Wij zijn blij met zijn jawoord maar beseffen dat wij niet het laatste woord hebben. Dat hebben onze leden die op de ledenvergadering, vermoedelijk begin oktober, dit voorstel nog moeten bekrachtigen. Maar daar hebben wij als bestuur alle vertrouwen in! Misschien kunt u hem op zaterdag 8 augustus al wel in actie zien want dan gaat de kantine van de Hippolytushal weer open. Daarover later meer.