De twee hoofdacts op het hoofdpodium in de bovenzaal op het Festival zijn de “Veldman Brothers” uit het midden van het land en de “61 Dimes 4 ALS” band, ook uit het midden van het land. De laatste band is een gelegenheidsband bestaande uit de band “Route 61” en de zanger van de oud “Silver Dimes” Ron Stam, wiens vader ook is overleden aan ALS.

Een van de supportacts op het tweede podium in de bovenzaal is de “Moondance Bluesband” allemaal muzikanten van het Groninger Hoogeland. De tweede supportact de “J R & B” band uit Leeuwarden speelt in het cafegedeelte van Vita Nova na 24.00 uur. Dit is een band met een zingende bassist met een hele mooie stem en een sologitarist die een leerling is van Erwin Jawa. De opbrengst van de avond gaat naar de Stichting ALS!