Zaterdag 2 april stond de wedstrijd tegen Corenos op het programma.

Met een voorzichtig zonnetje was het goed vertoeven in Roodeschool. Senna was helaas ziek maar coach Jeroen en zijn overige pupillen leken klaar voor de strijd. Met Bram als aanvoerder werd er afgetrapt. Ondanks dat Sunsation pas volgend weekend begint leken een aantal van ons nog niet wakker. Binnen een minuut stonden we achter met 1-0 en na 5 minuten stond er 2-0 op de teller. Tot ergernis van Jeroen die zijn ploeg even wakker moest schudden.
Na een solo van Bram over de rechterkant kwam de bal via een mooie voorzet voor de voeten van Twan, boem… doelpunt! Gelukkig viel de 2-2 ook snel via Henrico en Bram die een voorzet gaf op Tim waardoor Tim binnen kon schieten. Terug in de wedstrijd!! Onze stoomtrein komt op gang! Een uittrap van Wesley komt via Tim bij Mels en hij schiet ons op voorsprong. Ook de 4e goal komt op naam van Mels.

Ook Corenos is de eerste helft nog een aantal keer gevaarlijk maar Wesley redt een paar keer prima. Ook Pascal kopt een cornerbal via eigen lat nog over. Henrico test de keeper van Corenos nog maar ook zij heeft een prima redding. Met 2-4 gaan ze richting kleedkamer voor een héle korte rustpauze

IMG_9893 IMG_9894

De 2e helft gaat Middelstum gelijk weer vol in de aanval maar een fraai afstandsschot van Henrico knalt op de kruising. Corenos scoort dan de 3-4. Kleine tegenvaller maar nog niks aan de hand. Helemaal niet omdat Henrico daarna eindelijk z’n doelpunt maakt en wat voor één! Prachtig doelpunt….3-5! En de trein dendert verder. Rogier komt vrij voor de keeper na een strakke pass van Thijs maar komt net te kort. Uit een corner van Henrico scoort Thijs de 3-6! Kat in het bakkie zou je denken…met nog ongeveer 10 minuten op de klok. Maar onze trein komt langzaam  tot stilstand. Corenos profiteert hier optimaal van en trekt de score gelijk. Niet door bijzonder goed voetbal van Corenos maar bijzonder zwak spel van onze kant. Tot frustratie van Jeroen, die binnensmonds niet te herhalen woorden mopperde. Vlak voor tijd werd een corner van Corenos nog bijna in eigen doel gewerkt en een schot op doel nog net naast getikt door keeper Wesley. Binnen 10 minuten hebben ze de wedstrijd weggegeven en nog bijna verloren en mogen ze hun handjes stijf dichtknijpen met een punt.

IMG_9895 IMG_9896

“Je mannetje houden” is dus nog best lastig in de praktijk en is er voor de trainers nog aardig wat werk aan de winkel. Van anonieme bronnetjes heb  ik gehoord dat de witte zakdoekjes nog niet nodig zijn. (Gelukkig!!).

A.s. zaterdag speelt de E1 thuis om 10.30 uur. Tegenstander dan is Zeester.

De vaste supporter