Zaterdag 28 oktober treffen we de Fivel JO13 in Zeerijp. Tegen deze tegenstander hebben we in de beker vrij simpel gewonnen met 13-2. Kat in het bakkie zou je denken…en misschien dachten de mannen van Middelstum JO13 dit ook wel. En kunnen we het zwakke optreden van vandaag daar aan wijten.

De eerste goeie kans van de wedstrijd was voor Tim K. Na een strakke voorzet van Twan gaat de bal net over. De volgende kans is ook voor Tim K…deze benut hij wel en zo staat het al 0-1.  De Fivel krijgt daarna gelijk een enorme kans op de gelijkmaker. Appie brengt eerst nog redding maar in tweede instantie gaat de bal er toch in, gelijk dus: 1-1.

We lopen dan uit naar 1-3 door 2 goals van Max die beide keren bediend wordt door Bram.  We zijn voornamelijk op de helft van de Fivel aan het voetballen maar verzuimen om het af te maken. Echt dikke kansen creëren we dan ook niet. Door slordig rondspelen van de bal lijden we vaak onnodig balverlies…ook in de duels zijn we niet fel genoeg.  Het spel is absoluut niet wat we gewend zijn.

Na de rust is de eerst echt goede kans voor de Fivel maar de bal gaat rakelings langs het doel. Dan is er eindelijk eens een echt mooie aanval van onze kant! Opgezet door onze laatste man Pascal… via Max en Bram komt de bal bij Mels die helaas net niet tot scoren komt. Dit is hoe het moet en hoe ze het ook zeker wel kunnen!

Thijs W. maakt de 1-4. Thijs N. de 1-5. Door beiden prima binnen geschoten. De 6e goal typeert toch wel de wedstrijd…een rommelgoal. Een voorzet van Tim K. op Mels  komt in een kluts per ongeluk voor Max zijn voeten die zijn 3e van de ochtend maakt. Bij een 6-1 voorsprong is de fut er helemaal een beetje uit… de Fivel profiteert hier gretig van en scoort 2 keer….2 prima doelpunten van hun kant waar wij geen  antwoord op hadden.  Een knullig eigen doelpunt beslist de wedstrijd uiteindelijk in 3-7.

Een wedstrijd om snel te vergeten of om van te leren juist…

Zaterdag 11 november moeten we op bezoek bij de koploper GVAV-Rapiditas JO13-5. Zaak voor de trainers Jeroen en Ronnie om de mannen weer aan het voetballen te krijgen. Want het zit er zeker wel in hoor!