Middelstum en buurman Stedum speelden zaterdagmiddag tegen elkaar op het sportpark in Middelstum. Net als bij de wedstrijden tussen Groningen en Heerenveen werd er deze week voorafgaande aan het duel een ludieke actie op touw gezet door de gasten uit Stedum. Het doel op het sportpark in Middelstum werd vrijdagmiddag aangetroffen in de geel zwarte kleuren van de bezoekers uit Stedum. Rene de Groot van de harde kern van Middelstum moest er aan te pas komen om het doel weer te voorzien van een witte kleur (zie foto). Ook Middelstum had een leuke actie in petto voorafgaande aan deze wedstrijd. De jongste jeugd van beide ploegen liepen samen met de eerste elftalspelers onder veel geknal en confetti het veld op

Dan de wedstrijd zelf. Middelstum kwam al vroeg in deze derby aan de leiding door een terecht gegeven penalty door scheidsrechter Fokkens. Een prima actie van Gerard Bronsema vanaf de rechtervleugel ingezet eindigde binnen de beruchte lijnen in een overtreding op hem. Anne Vaatstra maakte het karwei prima af vanaf de elfmeterstip waardoor de thuisploeg al na 10 minuten op een 1-0 voorsprong stond. Halverwege het eerste bedrijf vergrote Middelstum haar voorsprong. Een prachtige aanval opgezet door Gerard Bronsema die de combinatie aanging met Dennis Verkerk werd door Bronsema in de lange hoek langs doelman Zijlema van Stedum tegen de touwen werd gewerkt waardoor het halverwege de eerste helft 2-0 stond in het voordeel van de blauwhemden.

Ook de geel zwarten uit Stedum lieten zich gedurende de eerste helft meermalen zien voor het doel van Jeroen Smit. Paal en Lat stonden treffers van de bezoekers vooralsnog in de weg waardoor de voorsprong voor de thuisploeg in stand bleef. Twee minuten na de 2-0 werd de marge alweer terug gebracht naar één goal toen oud Middelstum speler Siebrand Dijkema de bal achter doelman Jeroen Smit tegen de touwen werkte 2-1. Op slag van rust liet Middelstum zich, zoals wel vaker gebeurd deze competitie, opnieuw verrassen. Een moment van niet scherp zijn achterin bij de thuisploeg was de basis voor de gelijkmaker die notabene door één van de eigen verdedigers achter Jeroen Smit tegen de touwen werd gewerkt 2-2. Met deze tussenstand brak de rust aan.

Na rust de golfde de wedstrijd op en neer. Beide ploegen kregen wel mogelijkheden op de 3-2 maar scoorden niet meer. Er werd door Middelstum nog wel gescoord in de 52e minuut door Gerard Bronsema maar….op aangeven van de grensrechter van Stedum werd deze treffer afgekeurd. Bij vele toeschouwers werden de schouders opgehaald en was het een raadsel waarom. Mogelijk was er een overtreding voorafgaande aan deze treffer geconstateerd. Stedum werd ook nog enige keren gevaarlijk na rust maar zag telkens als het gevaarlijk werd doelman Jeroen Smit bij Middelstum goed ingrijpen. Ruim 10 minuten voor tijd schoot Anne Vaatstra nog tegen de deklat boven doelman Zijlema van Stedum. Na 90 minuten floot scheidsrechter Fokkens voor het einde van deze streekderby.

Beide ploegen moesten zich derhalve tevreden stellen met 1 punt. Wie hier het meest tevreden over mag zijn vandaag? Dinsdagavond speelt Middelstum opnieuw thuis. Dan komt hekkensluiter GEO uit Garmerwolde op bezoek. Bij winst van Middelstum kunnen de blauwhemden een goede slag slaan op de ranglijst, dit mede door het terugtrekken van SGV uit Schildwolde deze week. Iets waar, vlak voor het verstrijken van deze competitie, veel te zeggen valt…..

Middelstum – Stedum 2-2) 2-2: 1-0 Vaatstra penalty (10); 2-0 Bronsema (21); 2-1 Dijkema (23); 2-2 Eigen doelpunt (45+)

Bekijk het FOTOVERSLAG welke is gemaakt van deze ontmoeting.

Bron: Middelstum-info.nl