De blauwhemden van de VV Middelstum hebben gistermiddag in Sauwerd gelijk gespeeld tegen SIOS 4-4. Het duel in Sauwerd kende maar liefst acht treffers. Voor de ploeg van Jelmer Meinardi was dit de 2e remise van de competitie.

Middelstum kreeg na 16 minuten het eerste doelpunt om de oren via een treffer van Rohan Dijk 1-0. Na een klein halfuur maakte Peter van Dam namens de bezoekers uit Middelstum de 1-1. Niet veel later kwam Middelstum op voorsprong door een doelpunt van Luke Ypey 1-2. Rindert Havinga trok de wedstrijd 2 minuten later alweer in evenwicht 2-2. Met deze stand brak de rust aan.

NBa de theepauze bleven beide ploegen gaan voor de volle winst. Middelstum kwam 10 minuten voor tijd opnieuw op achterstand, deze keer scoorde Stefan Bultema names de thuisploeg de 3-2. Bij Middelstum lieten ze de koppies echter niet zakken en kwam men niet veel later dor Xander Anema weer lanszij 3-3. Nadat Thijs Oosterhoof vlak voor tijd de 3-4 tegen de touwen schot leek het erop dat Middelstum de 3 punten mee huiswaarts zou gaan nemen. Het vernijn zat hem echter voor Middelstum in de blessuretijd toen SIOS door opnieuw Stefan Bultema alsnog de gelijkmaker wist te maken 4-4.

Een waar spektakelstuk wat beide ploegen er van maakten in Sauwerd eindigde dus in een 4-4 eindstand. Komende zaterdag, 9 oktober, spelen de mannen van Meinardi opnieuw een uitwedstrijd tegen RoodZwart Baflo.

SIOS – Middelstum 4-4 (2-2): 1-0 Dijk (16); 1-1 van Dam (29); 1-2 Ypey (30); 2-2 Havinga (32); 3-2 Bultena (81); 3-3 Anema (85); 3-4 Oosterhoff (88); 4-4 Bultena (90+2)

Bron: Sportredactie Middelstum-info (3 oktober 2021)