Woensdagavond 11 mei, uitwedstrijd tegen Eenrum E1.  Hopend op de gretigheid van afgelopen wedstrijd namen de supporters plaats aan de zijkant van het veld. De groep was compleet en met Senna als aanvoerder kon er afgetrapt worden.

Al vroeg in de wedstrijd kwamen we op een 1-0 voorsprong door een doelpunt van Henrico na een goede combinatie met Mels. Dit zag er veelbelovend uit! Helaas volgde de gelijkmaker vrij snel, een afstandsschot die strak in de kruising ging. En zo stond het dus weer gelijk. Daarna ging het spel over en weer met kansen voor beide teams. Keeper Wesley werd een aantal keer getest. Pascal had een dot van een kans nadat hij van achteruit dwars over de as van het veld, iedereen achter zich latend, alleen voor de keeper kwam. Jammer genoeg miste toen de kracht voor een écht gevaarlijk schot. Ook Rogier kwam vrij voor de keeper na een pass van Bram maar schoot in de handen van de keeper. Thijs en Tim hadden nog een aantal kansen waaronder een knappe corner van Thijs die bijna gelijk het doel in ging maar via de paal het veld weer inrolde. Waar de bal voor onze jongens iedere keer net niet goed valt, valt die dat bij Eenrum wel.
Zij scoren voor rust nog 2 keer. Bij een 3-1 achterstand werden de kleedkamers opgezocht.
IMG_0203 IMG_0204
Wat er in de rust gezegd is door coaches Xander en Jeroen weet ik niet maar de vechtlust was nog sterker aanwezig dan in de 1ste helft. De jongens voelden dat er meer in zat vanavond. Zo werden we (supporters) getrakteerd op een loei spannende 2ee helft waarin heel goed gevoetbald werd. Nadat een prachtig doelpunt van Rogier afgekeurd werd omdat er al afgefloten was voor een overtreding op Thijs gingen de jongens helemaal vol in de aanval! En ze kwamen terug in de wedstrijd door een doelpunt van Thijs. Nu helemaal overtuigd van hun kunnen bleven ze druk zetten op Eenrum. Eenrum kwam er gelijk na rust even niet aan te pas.  Gescoord werd er ook volgens de jongens maar de scheidsrechter stond er te ver van af om te kunnen zien of de bal daadwerkelijk over de doellijn was….heel jammer maar hij telde dus niet. Het bleef iedere keer haperen bij het afmaken….de bal wilde er echt niet in!  En het risico dat je loopt als je vol in de aanval blijft voetballen is dat het verdedigend een beetje achterblijft. Meters vooruit zijn makkelijker dan achteruit. Pascal en Twan hielden lang stand in de verdediging maar Eenrum maakte dankbaar gebruik van het feit dat onze jongens al hun energie stopten in het zoeken naar de gelijkmaker, die ook écht in de lucht hing. Maar in plaats van de gelijkmaker scoorde Eenrum 2 keer, beide keren na een snelle counter. Het geluk was duidelijk aan hun zijde vanavond. Met een geflatteerde 5-2 eindstand reden we, met toch wel enigszins teleurgestelde jongens, terug naar Middelstum. Heel erg balen dat hun inspanning niet beloond is!

Volgende week donderdag (19 mei) komt Eenrum bij ons op bezoek. De kans om het recht te zetten!

A.s. Zaterdag eerst nog een thuiswedstrijd tegen Corenos. Iedereen is van harte welkom bij VV Middelstum om E1 aan te moedigen. De aftrap vindt plaats om 10.30uur.

De vaste supporter