Middelstum heeft ook aan de wedstrijd tegen het uit Groningen afkomstig Amicitia VMC punten laten liggen. Ervaring brak de jonge ploeg uit Middelstum in de slotfase van deze wedstrijd opnieuw op. Waar de thuisploeg misschien wel recht had op een overwinning gaf de ervaring van de Groningers de doorslag in deze wedstrijd. Notabene in blessuretijd ging het opnieuw mis voor Middelstum.

Op voorhand zou het zaterdagmiddag voor Middelstum geen makkelijke pot voetbal worden tegen Amicitia VMC uit Groningen. De Groningers beschikken namelijk over een groot aantal routiniers binnen de ploeg. Middelstum daar in tegen speelt al weken met een zeer jonge ploeg door een groot aantal langdurige blessures. Met een gemiddelde leeftijd van hooguit 21 jaar missen de blauwhemden nogal wat ervaring die soms de doorslag kan geven in bepaalde wedstrijden.

Amicitia naam gelijk bij aanvang van deze ontmoeting het heft in handen en zette Middelstum vanaf de eerste minuten onder druk. Het resulteerde niet in echte kansen maar de toon was gezet. Des te verrassender was het dat uitgerekend Middelstum op dat moment tegen de verhoudingen in op een 1-0 voorsprong kwam. Slechte communicatie achterin tussen een verdediger en de doelman van Amicitia leverde Dennis Verkerk een buitenkansje op om de score te openen voor Middelstum 1-0. Ook na de openingstreffer behielden de bezoekers een veldoverwicht maar kwam men maar niet tot uitgespeelde kansen. Een enkele keer moest doelman Youran Mus een schot onschadelijk maken wat hij ook prima deed. Met een verrassende voorsprong werd de kleedkamer op gezocht.

Na de theepauze gooiden de bezoekers alles in de strijd om punten mee te kunnen nemen naar Groningen. De scheidsrechter van dienst stond ver van het spel af en zag veelal niet wat er onderling in de duels gebeurde door de bezoekers. De irritaties liepen gaandeweg de tweede helft meer en meer op. Toch had Middelstum meer gebruik moeten maken van de kansen die men na rust kreeg. Door het uitblijven van de gelijkmaker gingen de bezoekers steeds meer fairbank spelen iets wat Middelstum precies in de kaart speelde op dat moment. Maar Middelstum ging slordig met de mogelijkheden om en hield daardoor de bezoekers ongewild in de wedstrijd. Toch leek alles er op dat de blauwhemden de overwinning over de streep zouden slepen. Na wat schermutselingen, die absoluut niet thuishoren bij een voetbalwedstrijd als deze, sloeg het noodlot alsnog toe. Diep in blessuretijd knalde Ronald van Bruggen namens Amicita de bal tegen de touwen waardoor er alsnog 1 punt werd behaald tegen Middelstum. Niet veel later floot de scheidsrechter voor het einde van dit duel.

Strijd was er vandaag genoeg binnen de ploeg van Middelstum. Het valt te hopen dat dit jonge team snel weer wat meer ervaring binnen de ploeg ziet terugkeren uit de lappenmand. Komende zaterdag gaat de ploeg op bezoek in Appingedam waar het tegen DVC zal aantreden.

Middelstum – Amicitia VMC 1-1 (1-0): 1-0 Verkerk (9); 1-1 van Bruggen (90+2)

Bekijk het FOTOVERSLAG van deze wedstrijd.

Bron: Sportredactie Middelstum-info (4 november 2019) foto’s Jaap van der Laan