Met de 65-jarige Hemmo de Wal heeft vv Middelstum een zeer ervaren en gedreven hoofdtrainer binnen weten te hengelen als opvolger van de naar Gorecht vertrekkende Jelmer Meinardi. De oefenmeester uit Zuidhorn is nu nog actief bij zaterdagvierdeklasser TLC, waar onder andere SIOS en Noordwolde de tegenstanders zijn, maar daar komt aan het eind van het seizoen na drie jaar een einde aan. De Wal zal binnenkort een eenjarig contract ondertekenen bij de Middelstumer blauwhemden die momenteel aan een uitstekend seizoen bezig zijn en in de vierde Klasse E een tweede plaats innemen.

De Wal kent een rijk voetbalverleden bij onder andere de Groningse clubs Gruno en De Vogels waar hij tot zijn 42e actief was als voetballer. Als hoofdtrainer heeft hij echter voornamelijk ervaring opgedaan bij Drentse voetbalclubs. Zo was hij eerder werkzaam bij VAKO uit Vries en voor TLC had hij vv Annen drie jaar onder zijn hoede.

Bij TLC had hij een zeer jonge spelersgroep tot zijn beschikking en dat is bij vv Middelstum niet anders. De Wal is sowieso voorstander van een goede eigen jeugdopleiding om de doorstroom naar een eerste elftal te bevorderen. Na de bekendmaking van zijn afscheid bij TLC werd hij aldaar geprezen voor zijn constante en tomeloze inzet. ‘Zijn gedrevenheid en passie voor het voetbal is door ons omarmd!’, zo valt er op de website te lezen.

TC-lid Eric Boskamp is zeer verguld met de komst van de ervaren oefenmeester. ‘Je merkt dat de spoeling qua beschikbare trainers een stuk minder is dan in voorgaande jaren. Veel clubs uit de omgeving zijn nog op zoek naar een nieuwe hoofdtrainer. Onlangs kregen wij echter een bericht van Hemmo waarin hij zijn interesse voor onze club aangaf en na een goed gesprek waarbij ook een afvaardiging van de spelersraad aanwezig was, waren we er vervolgens binnen de kortste keren uit. Ondanks dat hij 65 jaar is, geef je hem dat absoluut niet. We halen een gedreven en gepassioneerde voetbaltrainer binnen!’

Ook De Wal is in zijn nopjes: ‘Ik zie volop perspectief in deze jonge selectie. Daarbij straalt de vereniging een enorme verbondenheid naar de buitenwacht uit. Ik heb veel zin om nader kennis te maken met deze selectie en de Noord-Groninger competitie.’