Met de eerste weken training in de benen werd er toegespeeld naar de eerste competitiewedstrijd van het seizoen. De negen, tot op het bot gemotiveerde, spelers mochten zich in alle vroegte verzamelen. Doordat er bij HFC een aantal velden niet beschikbaar waren, mochten we om 08:30u aantreden in Hoogkerk. Na een dikke twintig minuten rijden, en één keer een verkeerde afslag genomen te hebben, werd het sportpark van HFC ’15 zichtbaar en steeg de wedstrijdspanning.

In recordtempo werd er omgekleed en zo stonden we binnen de kortste keren op het veld. Veel tijd voor een warming-up was er niet meer. Snel werden er nog even wat ballen overgespeeld en de keeper van dienst kreeg de eerste ballen op zich afgevuurd door de wissels. Tussendoor was de opstelling ook bekend.

Voor zes van de negen spelers was het hun eerste wedstrijd in de 011. Michael, Kyan, Cas, Marcus, Coen & Omar maakten vorig jaar deel uit van de 09-1, voor drie anderen was het niet nieuw om in de 011 te spelen. Mathijs, Umüt en Willem speelden vorig jaar in de 011-2. Een nieuwe groep spelers die nog aan elkaar moest wennen, zorgde er samen met de tegenstander voor dat het publiek een vermakelijke wedstrijd te zien kreeg.

De wedstrijd begon gelijk op, waarbij de bal net iets vaker op de helft van Middelstum was. Er werd goed verdedigd door het verdedigende duo: Mathijs en Umüt. Het middenveld schoof goed mee naar voren in de aanval en naar achter bij het verdedigen. Spits Willem werd helaas niet vaak bereikt. Na tien minuten voetballen en een kans voor beide teams is het HFC ’15 dat de ban door brak en met een mooie aanval en de 1-0 op het scorebord toverde. – Dit scorebord moesten we er zelf bij verzinnen overigens… – De 1-0 had de formatie van HFC ’15 duidelijk goed gedaan. Vrij snel na de 1-0 volgde de 2-0. Wederom een mooie aanval die afgerond werd met een vlammend schot waar keeper Coen geen antwoord op had. Vlak voor rust werd het ook nog 3-0. Na een kleine mis communicatie achterin rolde de bal tussen keeper Coen en verdediger Kyan door. Niks aan te doen helaas!

In de rust werd de boel even op scherp gezet en dat was te zien aan het begin van de tweede helft. Met een grote kans voor Umüt – die inmiddels de voorhoede van nieuw elan voorzag – was er bijna de 3-1. Helaas vloog de bal net aan de verkeerde kant van de paal, het publiek in. De eerste tien minuten van de tweede helft ging weer gelijk op zonder veel kansen. Na die tien minuten besloten de manschappen van HFC ’15 er een tandje bij te doen en dat pakte goed uit voor de club uit Hoogkerk. De 4-0, 5-0 en 6-0 vielen snel achter elkaar. Bij Middelstum gingen de kopjes even hangen maar kwamen al snel weer omhoog. Vlak na de 6-0 stuurde Michael met een bal in de diepte Umüt alleen op de keeper af. Helaas speelde Umüt de bal net iets te ver voor zich uit en kon de keeper de bal oppakken. Met het einde in zicht volgde er nog één doelpunt van HFC ’15. Met 7-0 stond de eindstand op het scorebord.

Helaas werd de eerste competitie wedstrijd van het seizoen dus verloren, van een goed spelend Hoogkerk. Maar ook hebben we zelf goed gevoetbald en een paar kansen gecreëerd. Volgende week komen de Oosterparkers 011-1 op bezoek in Middelstum!