Op wat een feestelijke en bijzondere presentatiedag had moeten worden, kwam rond het middaguur een enorme  domper. Toen sijpelde namelijk het bericht binnen dat ons oud-lid én vrijwilliger Marcel van Dijken tijdens een oefening in Amerika onwel was geworden en vervolgens overleed. Marcel joeg in het buitenland zijn Amerikaanse droom na en stierf in zijn geliefde tweede vaderland uiteindelijk in het harnas.

Naast op en top militair was Marcel, zeker in zijn jonge jaren, een echte voetbalman. Vaak werd op zondagmiddag een bezoek aan het Oosterpark gebracht om FC Groningen in actie te zien. Uit die tijd stammen ook zijn bijnamen Inter en Juve. Zo’n wedstrijdbezoek was een passend slotstuk van een vaak veeleisend en zwaar stapweekend. De zaterdag was echter steevast ingepland voor VV Middelstum.

Begin jaren negentig kende hij een trefzekere periode bij onze club toen hij in de spits werd opgesteld. Eerst in het derde, en ook nog eventjes in het tweede, reeg hij de goals aaneen. Later werd het voetballen door zijn werk bij Defensie steeds lastiger. Hij heeft het nog een tijdje in 45+-plus geprobeerd maar ook daar bleven de voetbalminuten beperkt.

Als jeugdleider maakte hij echter diverse comebacks. Legendarisch was zijn jeugdleidertijd bij de toenmalige A-junioren waar hij, samen met Piet de Winter, trainer Klaas Adolfs assisteerde. Dat deed hij op zijn eigen enthousiaste en bevlogen manier waarbij de legerskills niet geschuwd werden. Hij nam enige keren afscheid van het jeugdleiderkorps maar kwam telkens terug. Ook toen zijn beide zoons op voetbal gingen, stond hij ze, en hun ploeggenootjes, fanatiek aan te moedigen. Hij was nooit te beroerd om de club te helpen wanneer er een beroep op hem werd gedaan.

Op zaterdag 25 september was daar dus de mokerslag, daarbij ons overzees in verbijstering achterlatend. Marcel van Dijken mocht slechts 53 jaar worden. Wij wensen als voetbalclub zijnde Gerry, Thorvald, Arvid, Kerstin, zijn moeder en schoonmoeder, verdere naaste familie, vrienden en iedereen die hem liefhad en waardeerde enorm veel sterkte toe in deze zware tijd.