Wat een prestatie vorige week tegen NEC in Delfzijl: 1-11! Ok … vandaag beginnen we weer met 0-0 maar we hebben wel zelfvertrouwen getankt voor de wedstrijd van vandaag tegen Omlandia. Ze staan op de laatste plaats maar dat is geen reden om overmoedig te worden, we moeten er volle bak tegenaan om een tweede wedstrijd op rij te winnen. De dag begint met de mededeling dat Bram helaas niet kan meedoen wegens ziekte. Beterschap kerel! Thorvald is vandaag ook weer bij de groep (als assistent coach). Goed dat je weer zover hersteld bent dat je erbij kunt zijn! We zijn met 8 man en we zetten iedereen de hele wedstrijd in.

We beginnen goed, er is gelijk dreiging en een schot van Jeffry gaat net naast. Maar … uit een corner scoort Omlandia in de 3e minuut uit het niets 0-1. Het blijkt een eigen doelpunt te zijn. Oei, das een tegenvaller. Omlandia kan echter maar kort genieten van de voorsprong want na een mooie aanval via Jeffrey scoort Ezra 2 minuten later al de gelijkmaker. Omlandia komt moeilijk onder de druk van ons uit en het spel speelt zich vooral op de helft van de gast uit Ten Boer af. Jeffrey is attent bij een terugspeelbal op de keeper en tikt ‘m uit de handen van de keeper het doel in. Helaas, de goal wordt afgekeurd want de keeper had de bal al vast. Het blijkt slechts uitstel want Jeffrey scoort een paar minuten later toch zijn doelpunt na een goede aanval van achteruit waarin Dennis en Ruben een belangrijk aandeel hebben. Het begint nu te lopen want niet veel later mag de keeper van Omlandia nog een keer de bal uit het doel vissen: 3-1 door Joas uit een goed getrapte corner van Ryan! Uit een goede tegenaanval scoort Omlandia een goede goal waardoor het toch weer even billen knijpen wordt. Maar we houden goed de druk op het doel van Omlandia en uit een rommelige situatie voor hun doel weet Joas zijn tweede van vandaag te maken. En Joas is op dreef want ook de 5-2 is van hem.

We gaan met 5-2 aan de ranja en staan te trappelen om aan de tweede helft te beginnen. Al na 2 minuten wordt een mooie aanval, opgezet door Arvid en Jeffrey op doel geschoten door Ezra. De bal gaat de keeper voorbij maar … zit ‘ie nou wel of niet? De bal leek erin te gaan maar ligt aan de buitenkant van het doel … Wat ’s kebeurt? Een inspectie van het doel leert dat er een gat in het zijnet zit en de bal er weer is uitgerold. Het is dus een doelpunt: 6-2. Omlandia is echter niet ontmoedigd en komt een aantal keer gevaarlijk door. Jeffrey, Arvid en Ryan doen, ondersteund door Ruben, goed werk achterin en nemen als het nodig is de verdedigende taken goed van elkaar over. En als Omlandia toch doorkomt, staat Owen er altijd nog: die heeft besloten in de tweede helft niets meer door te laten! Bij Omlandia ontstaat juist meer ruimte achterin en na een schitterende dieptepass van Ryan mag Ezra zijn 3e van vandaag noteren. Het slotakkoord is voor Dennis die in de tweede helft op het middenveld speelt en werkt als een paard. En niet voor niets: uit een door hem zelf opgezette aanval weet hij prachtig 3 tegenstanders te omspelen èn de keeper te passeren. Hij brengt de eindstand op 8-2! Wederom een geweldig resultaat, complimenten voor de jongens! Volgende week Bedum uit. Dat wordt aan de bak tegen de koploper. Goed trainen dus de komende week.