Na woensdag in de beker knap gelijk gespeeld (5-5) te hebben, mochten onze jongens vandaag voor de 1e competitiewedstrijd tegen dezelfde ploeg aantreden. Met wederom het thuisvoordeel waren ze erop gebrand er vandaag een overwinning uit te slepen. Na een gelijk opgaand begin kwam Loppersum op 0-1 door een ‘klutsgoal’. Niks aan te doen en geen reden voor paniek: we waren zeker niet de mindere dus vol in de aanval. Helaas was de focus zo sterk op het doel van de tegenstander dat we vergaten het achterin goed dicht te houden. Daardoor stonden we na een kwartier onverdiend met 0-2 achter. Naarmate we dichter bij de rust kwamen begonnen we steeds beter te voetballen en kregen we een aantal goede kansen om te scoren. En uiteindelijk kwam ook dat verdiende doelpunt: Owen speelde zichzelf prima vrij een scoorde beheerst de 1-2. Dit was ook meteen de ruststand.

De tweede helft begonnen de jongens wat ongeconcentreerd en kreeg Loppersum veel ruimte om aan te vallen … en te scoren: 1-3. Hangende koppies? No way … Kop d’r veur en op naar de aansluitingstreffer! En die kwam: Ezra scoorde met een bekeken schot de 2-3. En dat gaf de jongens nog meer geloof in een goed resultaat. En terecht want na wederom een goede aanval scoorde Dennis met een prachtig afstandsschot de gelijkmaker! En nu door … Maar ook Loppersum zette een tandje bij en met een mooi doelpunt (eerlijk is eerlijk) kwamen de gasten weer op voorsprong. Het spel golfde nu op en neer en bijna was daar de 4-4 door een vlammend schot van Jeffrey! De keeper van Loppersum stond echter goed op z’n plek en hield zo zijn ploeg op voorsprong. Maar er was nog tijd om gelijk te maken dus met z’n allen nog een keer de schouders eronder. En dan … in de laatste minuten: een aanval van Loppersum wordt door de jongens afgeslagen maar levert de tegenstander wel een corner op. Die wordt goed genomen en onze jongens krijgen de bal niet goed weg. De bal komt voor de voeten van een Loppersumspeler die de eindstand op het bord zet: 3-5. Helaas is de eerste wedstrijd verloren maar de jongens hebben veel strijd en goed voetbal laten zien. En er zijn nog genoeg punten waar we aan kunnen werken om nog beter te worden. Dat kunnen we volgende week tegen De Fivel laten zien!