Woensdagavond om 18.45 werd het beginsignaal gegeven door scheidsrechter Bert Koster in de bekerwedstrijd van MO13-1 tegen het meidenteam van VV Gorecht. De heerlijke voorjaarszon had vele toeschouwers naar het sportpark aan de Coendersweg getrokken, de sfeer zat er goed in.

Al na enkele minuten kwam Middelstum helaas op achterstand: 0-1. Daarna begonnen de meiden van VV Middelstum meer druk naar voren te zetten en dat resulteerde in een mooie en welverdiende 2-1 voorsprong met de rust. Julia en Lenoor namen de doelpunten voor hun rekening.

Na de rust werd het spel hervat. Over en weer waren er goede kansen en het was Gorecht die vlak voor het einde de gelijkmaker scoorde: 2-2. Het fluitsignaal van de scheidsrechter betekende dat er 2 x 15 minuten verlengd moest worden. In de eerste helft van de verlenging was het de kleinste speler van Gorecht die via een behendige slalom de bal in het doel schoot. Daarmee leek de strijd beslist. Vlak voor het einde kreeg Nanet nog een prachtige kans. Van grote afstand schoot ze de bal over de keeper van de tegenpartij. Het publiek stond al te juichen, maar helaas bleek dat de bal net over het doel was gegaan. De eindstand bleef 3-2.

De teleurstelling bij de meiden was groot. En dat is begrijpelijk, want ze hebben enorm gestreden voor de winst en ze hebben het publiek een prachtige avond bezorgd.

De meiden waren erg blij met de overweldigende steun van het publiek. Zoals coach Henk Zinger het verwoorde: “ik denk dat we met elkaar een zinderende wedstrijd hebben laten zien.”

En zo ging de mooie voorjaarszon woensdagavond langzaam onder. Het bekeravontuur is voorbij, maar een mooie herinnering blijft.