Gistermiddag speelden de blauw-witten van Middelstum hun eerste wedstrijd na de winterstop thuis tegen Corenos uit Roodeschool. Voor beide ploegen een belangrijk duel in de strijd onderin de 4e klasse D. De wedstrijd op het Middelstumer sportpark was spannend, maar voetballend vermaakten beide ploegen het publiek niet.

Corenos liet Middelstum voor de rust een aantal keren ontsnappen door een aantal opgelegde kansen te missen. De ploeg uit Roodeschool toonde wat meer strijdlust dan de thuisploeg waardoor men voor rust de betere ploeg was op basis van inzet. De bezoekers namen na ruim een kwartier een verdiende voorsprong. Vanuit de tweede lijn schoot Nico de Vries raak voor de ploeg van Peter Ernst 0-1. De bezoekers kregen na de openingstreffer nog een aantal goede mogelijkheden om de voorsprong te verdubbelen maar verzuimden in de afwerking, hierdoor bleef Middelstum in de wedstrijd.

Na de theepauze werd duidelijk dat de thuisploeg meer inzet toonde dan voor de rust. De duels werden wat scherper aangegaan waardoor al vroeg in het tweede bedrijf de ploegen op gelijke hoogte kwamen. In vrije positie schoot Fabian Dijkema vanaf randje 16 metergebied de thuisploeg weer naast de bezoekers uit Roodeschool 1-1. Maar zoals de gehele wedstrijd een beetje verliep (rommelig van beide kanten) was daar na ruim 63 minuten Germen Tamsma die de bezoekers voor de 2e keer deze middag op een voorsprong zette 1-2. De verdediging bij Middelstum zag er bij deze tweede treffer niet best uit. Tamsma kon helemaal ongedekt in de 16 de bal simpel binnen tikken. Middelstum gaf echter niet op en schoot in de 70e minuut de 2-2 tegen de touwen. Kenneth Wierenga nam de 2e treffer voor zijn rekening en bezorgde hiermee Middelstum alsnog een puntje.

Al met al schiet Middelstum nog het minste op met deze puntendeling. De ploeg staat ook na vandaag nog steeds laatste in de 4e klasse D. Komende zaterdag gaat de ploeg op bezoek in Zeerijp waar men het op gaat nemen tegen gemeentegenoot De Fivel.

Middelstum – Corenos 2-2 (0-1): 0-1 de Vries (17); 1-1 Dijkema (51); 1-2 Tamsma (63); 2-2 Wierenga (70)

Bekijk het FOTOVERSLAG van deze wedstrijd

Bron: Middelstum-info.nl | Foto’s: Jaap van der Laan