Om een beetje bij te blijven met de middenmoot in de 4e klasse D moest de hoofdmacht van de plaatselijke trots zaterdagmiddag winnen van het bezoekende SJS uit Stadskanaal. De eerste 20 minuten van de wedstrijd waren beide ploegen nog aan elkaar gewaagd, daarna waren het de bezoekers die op het veld de dienst uit maakten.

Na een goede reeks bij de start na de winterstop was er volop vertrouwen bij de harde kern supporters van Middelstum zaterdagmiddag voor aanvang van de wedstrijd tegen SJS uit Stadskanaal. Immers Middelstum had slechts 1 keer verloren en 1 keer gelijk gespeeld na de winterstop (10 punten uit 5 wedstrijden).

Vol vertrouwen werd er begonnen tegen de Oost Groningers die ook nog steeds niet veilig zijn. Beide ploegen kregen in het eerste kwart van de wedstrijd de gelegenheid om op voorsprong te komen. Al na 3 minuten kwam Middelstum goed weg. Een mooie solo over de rechtervleugel werd door SJS slecht afgerond waardoor de stand in evenwicht bleef. Ook thuisploeg Middelstum kreeg een grote mogelijkheid in de beginfase van de wedstrijd. In vrije positie voor het doel van SJS lepelde Robert Bos de bal over de deklat bij doelman Rozema.

Na een minuut of 20, SJS had toen al 2 goede mogelijkheden gehad, soleerde Kay Rijkens over de rechterkant door de defensie van Middelstum. Wat onbeholpen werd zijn solo door Fabian Dijkema onreglementair een halt toe geroepen. Scheidsrechter Jongeling uit Groningen wees gedecideerd na de stip. Vanaf 11 meter scoorde topscoorder Springer van de gasten de 0-1. Vanaf de voorsprong verliep de wedstrijd daarna geheel anders en voerden de bezoekers de boventoon. Met een kleine voorsprong werd de kleedkamers opgezocht voor de rust.

Ook na de theepauze kon Middelstum het tij niet laten keren. SJS was voetballend gewoonweg de betere vandaag en had zelfs met grotere cijfers kunnen winnen gezien de kansen die men kreeg. Thuisploeg Middelstum stelde er maar weinig tegen over om aanspraak te maken op meer. Pluspunt voor Middelstum was wederom dat de jongelingen in de ploeg steeds beter hun draai beginnen te vinden. Met name Romke Korpershoek imponeerde vandaag aan de zijde van de thuisploeg.

Er zal de komende weken volop strijd moeten worden geleverd door Middelstum wil het niet na 26 wedstijden in de gevarenzone terecht komen. Zaterdag gaat Middelstum op bezoek bij rode lantaarndrager Corenos uit Roodeschool. Een lastige uitwedstrijd voor de blauwhemden van trainer Raymond Scholtens.

Middelstum – SJS 0-1 (0-1): 20 Springer 0-1 (penalty)

Bekijk het FOTOVERSLAG van deze wedstrijd.

Bron: Middelstum-info | www.middelstum-info.nl