Waar de weersomstandigheden de afgelopen weken veel roet in het eten gooide wat betreft trainen en het spelen op zaterdag mocht Middelstum 2 aantreden tegen de ‘’ rood – witten ‘’ uit Roodeschool. Middelstum 2 vind zich zelf terug op de laatste plaats op de ranglijst maar bij winst zouden de Heracliden en Corenos gepasseerd worden.
Met een dikke windkracht 5 begon de wedstrijd op een zwaar en slecht veld 2.

Middelstum speelde de eerste helft met wind in de rug en dus werd er besloten om vanaf minuut 1 volle bak er voor te gaan. Dit pakte toch anders uit, Corenos probeerde verzorgd op te bouwen en was dan ook het eerste kwartier de sterkere ploeg. Een vrije trap van Dijksterhuis van Corenos belande op het hoofd van oud gediende Moes die compleet vrij op een bekeken manier de bal diagonaal over doelman van Eek wist te koppen. Gek genoeg nam Middelstum 2 vanaf dat moment het heft in handen, met wat opportunistisch spel werd de verdediging van Corenos het lastig gemaakt. De wind zorgde voor aantal hachelijke situaties waarbij de keeper van Corenos het moeilijk had.
De druk nam toe en Middelstum kwam dan ook terecht op 1-1 door een doelpunt van gelegenheidsspits Kristian Boelema. Vanaf dat moment was het enkel Middelstum dat aanspraak maakte op een overwinning. Duels werden gewonnen en er werd goed om gegaan met de straffe wind die over veld 2 raasde. Dit zorgde misschien voor de vreemdste (mooiste) goal van de middag. Nordin Luit ging achter een vrije trap staan zo’n 40 meter van de goal en wou deze (zoals het leek) inbrengen om in te laten koppen. Echter had de wind andere plannen, de bal werd gedragen door de wind en belande zomaar achter de doelman van Corenos. Middelstum stond 2-1 voor en was vastbesloten om deze voorsprong niet meer uit handen te geven. Gek genoeg zette Corenos er nog weinig tegenover, hun ongenoegen werd vooral geuit op scheidsrechter Zwerver die zelfs in de tweede helft het veld nog verliet omdat hij klaar was met de woorden die hij naar zijn hoofd geslingerd kreeg. Na overleg en wat omzettingen bij beide teams besloot hij toch om de wedstrijd af te maken.

Een tweede helft waarin Middelstum als team naar behoren speelde en Corenos geen enkele minuut het gevoel gaf dat er vandaag wat te halen was in Middelstum. De blauwen liepen uit naar 5-1 en hier was niks over te zeggen. Een dik verdiende overwinning die het tweede heel goed kon gebruiken.

19 december staat er nog een wedstrijd op het programma voor de winterstop. Dan komt VVS op bezoek en zal Middelstum weer vol voor de drie punten gaan. Bij winst zal het aansluiten in de middenmoot en is er nog veel mogelijk de tweede seizoenshelft, overigens bij winst doet het nog volop mee voor de 2e periode. Een mooi doel om voor te spelen.

“De razende reporter”