Het was een seizoen vol met heroïek en dramatiek voor het 4e elftal van de voetbal vereniging Middelstum. Normaal is dit team een zekerheidje voor een plaats in het rechterrijtje, dit seizoen was alles anders. Na een valse pikstart (1-5 verlies tegen Stedum), volgden maar liefst 16 overwinningen op rij. Toch was het tot het eind toe spannend. Uiteindelijk wisten ze runner-up Nieuwolda met één punt verschil achter zich te laten. De laatste 2 competitiewedstrijden, die dus gewonnen moesten worden, werden met één goal verschil beslist. Zaterdag jl. werd De Heracliden 5 nipt met 3-2 verslagen.

middelstum4kamp

Foto: Jannes Klaasen | Middelstum-info.nl

De ontlading was uiteindelijk groot dus, toen het besef kwam dat het onmogelijke gepresteerd was. Wat restte was een rondrit door Middelstum op de boerenwagen en een mooi feest in de kantine. Met een mooie mix van jonge en oudere spelers kijkt Middelstum 4 met veel plezier terug op het seizoen 2015/2016. 18 overwinningen, 54 punten, nieuwe colberts, een trainingskamp op Schiermonnikoog en de aanstelling van Mayko de Graaf als Technisch Directeur. Het kon dit seizoen niet op. En dus wordt nu al weer reikhalzend uitgekeken naar het nieuwe seizoen. Dan zal blijken of dit een eenmalige uitschieter was of een aanzet naar een nieuwe successen….