Middelstum deed gistermiddag prima zaken in de thuiswedstrijd tegen SIOS uit Sauwerd. De nummer 4 van de ranglijst werd met een 4-0 nederlaag huiswaarts gezonden en lijkt uitgespeeld in de race om de titel in de 4e klasse C. Middelstum bewees zichzelf een prima dienst in de aanloop naar “waarschijnlijk” twee cruciale wedstrijden van de komende week waarin de ploeg van Jelmer Meinardi op bezoek gaat in Roden tegen ONR (dinsdagavond) en zaterdag de degens gaat kruisen met DVC uit Appingedam. Op voorhand twee ontmoetingen die niet gemakkelijk lijken te worden.

Na het verlies een week eerder tegen laagvlieger OKVC was SIOS er op gebrand om een goed resultaat weg te gaan halen in Middelstum. In de eerste ontmoeting, die eindigde in een 4-4 uitslag bleek destijds wel dat beide ploegen aan elkaar gewaagd zouden zijn vandaag. Middelstum speelde zeer sterk voor de theepauze en liet SIOS het spel maken. Het vele balbezit leverde maar weinig gevaar op voor de defensie van Middelstum. De thuisploeg daar in tegen was telkens weer gevaarlijk in de omschakeling en had met een beetje meer rust aan de bal de bezoekers voor de rust al op ruime achterstand kunnen zetten. Dat het slechts met één doelpunt op het scorebord de rust inging (doelpunt vanaf de penaltystip van Mateo Milkovic) was bijna onbegrijpelijk.

Het spelbeeld veranderde niet veel na de theepauze. Middelstum bleef keer op keer gevaarlijk als de bal weer eens werd afgesnoept van een voet van de tegenstander. Maar wat de ploeg voor rust naliet ging in het tweede bedrijf stukken beter. Uit een corner van Thijs Oosterhoff scoorde zijn oudere broer Wessel met het hoofd de 2-0 voor Middelstum rond de 68e minuut. Daarna was Middelstum die het kapotgespeelde SIOS steeds vaker op eigen helft terugdrong. Tien minuten voor tijd zorgde Aijolt Douma na goed doorzetten voor de 3-0 voor zijn ploeg. De na rust ingevallen Max Oldenhof maakte het feest compleet deze middag door de 4-0 tegen de touwen te jagen achter doelman Reinder de Haan.
Een mooie overwinning in de aanloop naar een belangrijke week waarin Middelstum het zeker niet gemakkelijk gaat krijgen met twee tegenstanders die de laatste weken prima op dreef zijn. Komende zaterdagmiddag rond de klok van 16.30 uur weten we meer.
Middelstum – SIOS 4-0 (1-0): 1-0 Milkovic (20); 2-0 Wessel Oosterhoff (68); 3-0 Douma (80); 4-0 Oldenhof (89)
Bron: Sportredactie Middelstum-info (8 mei 2022) foto’s Jaap van der Laan