Middelstum heeft in het paasweekend verzuimt om verder afstand te nemen van de plaatsen onderin de 4e klasse C. Werd er zaterdag uit bij Onstwedder Boys nog een prima resultaat behaald wat 3 punten opleverde voor de blauwhemden, paasmaandag liet de ploeg van Jan Jaap Zijlstra het volledig afweten in de derby tegen Corenos. De thuisploeg creëerde amper kansen, en verloor volledig terecht van streekgenoot Corenos uit Roodeschool.

29032016-Middelstum-Corenos-1

Van het vertrouwen welke er bij de thuisploeg leefde na 2 prima resultaten leek in het thuisduel op deze paasmaandag niets meer over te zijn. Met een zuidwesterstorm over het hoofdveld in Middelstum waarvan beide ploegen de nodige hinder ondervonden was goed voetbal onmogelijk. Na een prima openingsfase van Middelstum waarin men zomaar op voorsprong had kunnen komen waren het de bezoekers die Middelstum gaandeweg de wedstrijd steeds meer in hun greep kregen. Uit een corner van Roel Munting had doelman Yoran Mus alle geluk dat het leer boven hem op de deklat terecht kwam. Corenos drong Middelstum meer en meer terug maar scoorde voor de theepauze niet waardoor de brilstand tot aan de rust op het scorebord bleef staan.

29032016-Middelstum-Corenos-2

Windvoordeel
Na de rust was de verwachting dat Middelstum die toen het windvoordeel kreeg de lakens wel zou gaan uitdelen. Maar niet Middelstum maar de bezoekers uit Roodeschool dicteerden in het tweede bedrijf. Pas nadat Corenos via treffers van Laars Baar 0-1 en Marcel Dijkstra op een 0-2 voorsprong waren gekomen begon de thuisploeg met iets wat op een offensief leek. Een tegentreffer kwam er nog wel via Siebrand Dijkema maar het was niet genoeg om een nederlaag te voorkomen voor de ploeg van Zijlstra.

Komende zaterdag wacht Middelstum een uitwedstrijd bij Niekerk. De dinsdag erop (5 april) spelen de blauwhemden het inhaalduel uit bij De Fivel in Zeerijp. De eerstvolgende thuiswedstrijd zal zijn op zaterdag 9 april. Dan komt SGV uit Schildwolde op bezoek in Middelstum.

Middelstum-Corenos 1-2 (0-0): 60. Baar 0-1, 65. Marcel Dijkstra 0-2. 85. Siebrand Dijkema 1-2

Bekijk het FOTOVERSLAG van deze wedstrijd.

Bron: Middelstum-info.nl