De druiven waren zuur voor Middelstum na 90 minuten wedstrijd tegen het stad Groninger Be Quick1887. De nummer 2 van de ranglijst maakte pas diep in blessuretijd de winnende treffer. Hiermee kwamen de stadjers goed weg want een remise was zeker verdiend geweest voor de blauwhemden van Middelstum.

De bezoekers zagen waarschijnlijk de bui al hangen, want voor aanvang van deze ontmoeting probeerde men invloed uit te oefenen op de scheidsrechter zodat de wedstrijd niet door zou kunnen gaan. Ook de leidsman van deze middag zag dat het hoofdveld in Middelstum er niet best bij lag. Na wat wikken en wegen werd er toch gespeeld op het hoofdveld aan de Coendersweg.

De bezoekers hadden zoals vooraf verwacht werd de nodige problemen op het zware veld van Middelstum. Normaal speelt Be Quick in Groningen zelf op kunstgras, iets wat vandaag duidelijk aan het spel van de bezoekers was af te lezen. Met veel inzet en strijd brak Middelstum al naar 4 minuten de wedstrijd open. Slecht verdedigen bij de bezoekers bracht Anne Vaatstra in stelling vrij voor doelman Niek Dorrepaal. Met een hard en droog schot passeerde Vaatstra de Be Quick doelman en bracht Middelstum al vroeg in de wedstrijd aan de leiding. De Groningers konden voor de rust ondanks een veldoverwicht geen potten breken. Toch zou de ploeg uit Groningen na 32 minuten op gelijke hoogte komen. Duwen bij één van de aanvallers van de bezoekers was aanleiding genoeg voor scheidsrechter Durik om de bal op de penaltystip te leggen. Vanaf elf meter scoorde Durk Noordmans de gelijkmaker 1-1. Dit werd tevens de ruststand in Middelstum.

Na rust gooide thuisploeg Middelstum er nog een schepje bovenop. Met hard werken en het duel niet schuwen legde Middelstum de pijnlijke plek van Be Quick vandaag bloot. Beide ploegen kregen kansen na de hervatting. De beste mogelijkheden waren voor de thuisploeg. Het duurde echter tot aan de 65e minuut alvorens Middelstum opnieuw de leiding nam. Op het middenveld mocht Nordin Luit een vrij trap nemen. Luit knalde de bal hard richting het doel van doelman Dorrepaal. Waar iedereen dacht dat de Be Quick doelman de bal zo op kon vangen liet laatst genoemde de bal door zijn handen glippen waardoor de bal achter de doellijn kwam 2-1. Met nog 25 minuten op de klok leek Middelstum voor een stunt te gaan zorgen. Be Quick probeerde er alles aan om de gelijkmaker op het bord te krijgen. Middelstum was zo nu en dan gevaarlijk in de tegenstoot. De 85e minuut brak aan en waar iedereen wel bang voor was gebeurde. Defensief stond het niet goed bij Middelstum waardoor Gerlof Veltman vrij voor doelman Youran Mus raak kon schieten 2-2. Dan maar met een gelijkspel het strijdtoneel verlaten dacht iedereen aan de kant van Middelstum. Maar scheidsrechter Durik liet wel erg lang door spelen bijna 8 minuten blessuretijd werd bijgeteld. Bij het scheiden van de markt kreeg Middelstum een enorme dreun toegebracht toen Vincent Postma het net achter doelman Youran Mus liet krullen 2-3. Vlak hierna floot de scheidsrechter voor einde van de wedstrijd.

In het Middelstum kamp baalde men na afloop van de wedstrijd als een stekker dat men toch nog de punten uit handen had gegeven. Gezien de hele wedstrijd had men zeker een punt verdiend. Helaas mocht het gistermiddag niet zo zijn voor de blauwhemden. De komende weken heeft Middelstum geen competitie verplichtingen. Het eerstvolgende duel wordt gespeeld op zaterdag 11 maart uit in Uithuizermeeden tegen SV de Heracliden. Een week later spelen de blauwhemden thuis tegen GEO uit Gamerwolde.

Middelstum – Be Quick1887 2-3 (1-1): 1-0 Vaatstra (4); 1-1 Noordmans (32); 2-1 Nordin Luit (65); 2-2 Veltman (85); 2-3 Postma (90+6)

Bekijk het FOTOVERSLAG van deze ontmoeting.

Bron: Middelstum-info.nl | www.middelstum-info.nl