Gisteren een uitwedstrijd maar toch spelen we thuis: tegen onze clubgenoten van JO11-2! Dat belooft een spannende pot te worden want beide teams willen natuurlijk de winnaar van deze interne clubstrijd worden. Helaas is Owen er vandaag niet bij maar … we hebben nieuwe aanwas en versterking gekregen in de persoon van Bram, de jongere broer van Joep (jawel, díe uit JO11-2). Ook nog een broederstrijd vanmorgen dus. En we hebben topper Daniek tot onze beschikking waardoor we met 8 spelers zijn. Alle ingrediënten zijn dus aanwezig om er een mooie pot van te maken. Handen worden geschud, we wensen elkaar succes (maar onszelf net iets meer). JO11-2 trapt af, de clash is begonnen. De eerste vijf minuten gaan gelijk op al komt de tegenstander wel steeds iets dichter bij ons doel. We kunnen de druk lange tijd goed aan, mede door goed verdedigend werk van Daniek en Arvid. Helaas komt de bal in de 7e minuut ongelukkig achter de verdediging terecht en ligt de bal bij ons in ‘het mandje’: 1-0. Deze stand staat maar kort op het scorebord want uit een prachtige aanval scoort onze aanvoerder Jeffrey de gelijkmaker na een prachtige combinatie met Bram en Ezra: 1-1. De aanvoerdersband maakt het beste in Jeffrey los want hij is ook de maker van de 2-2 met een prachtige afstandsschot! Ook het volgende doelpunt komt op zijn naam al was dat niet de bedoeling: een eigen doelpunt. Een niet te houden afstandsschot zorgt ervoor dat we op 4-2 achterstand komen maar daar is Jeffrey weer om de aansluitingstreffer aan te tekenen: 4-3! Met die stand gaan we ook de rust in.

In de tweede helft gaan de eerste 5 minuten prima. Dennis en Ryan komen er een aantal keer goed uit maar helaas komen we net niet dicht genoeg bij het doel van de tegenstander om echt gevaarlijk te worden. De tegenstander geeft weer wat meer druk en we moeten steeds verder terug naar eigen doel. Een schot van rechts kan Ruben helaas niet tegenhouden. 5-3. De organisatie is een beetje weg en de tenegstander loopt ineens hard uit naar 3-7. Ezra krijgt nog goede kans om te scoren maar zijn schot wordt knap gekeerd door de keeper. Uit een corner lijkt JO11-2 te gaan scoren maar een mooie redding van Ruben voorkomt een grotere achterstand. Althans voor even want even later ligt de bal toch bij ons in het doel. Marcel en Martijn poken de zaak nog een keer op en roepen de jongens op om nog een paar minuten de schouders eronder te zetten en te gaan voor een doelpunt. En dat komt er: de 8-4 is van Arvid! Helaas is het slotakkoord voor de tegenstander en sluiten we de wedstrijd af met een stand van 9-4. Maar hé … Het was een mooie pot waarin we grote delen uitstekend tegenstand hebben geboden, goede verdedigende en aanvallende acties hebben laten zien en 4 mooie goals hebben gemaakt. Volgende week mogen we weer aan de bak, thuis tegen SJO STEO uit Stedum!