De kop is er af. Gistermiddag ging de voetbalcompetitie voor de amateurs van start. Onder prima weersomstandigheden speelde Middelstum tijdens de seizoensouverture thuis tegen SV Lycurgus uit Groningen. Hoewel de wedstrijd geen winnaar kreeg keek iedereen na afloop tevreden terug en konden beide trainers zich wel vinden in de puntendeling.

Een leuke pot voetbal kreeg het publiek voorgeschoteld op het sportpark van Middelstum. Zowel thuisploeg Middelstum als ook de bezoekers uit Groningen gingen voor de volle winst in deze wedstrijd. Met aanvallend voetbal trakteerden de 22 acteurs op het veld het publiek. Na een sterk begin van de bezoekers was het thuisploeg Middelstum dat na een half uur op voorsprong kwam door een goal van Mateo Milkovic (1-0). Niet veel later verdubbelde Rutger Schuiling de marge (2-0). Middelstum leek met deze stand de rust te gaan halen maar kreeg vlak voor de theepauze de aansluitingstreffer om de oren 2-1.

Na de theepauze was de thuisploeg de onderliggende partij. De mannen van Jelmer Meinardi hadden voor de rust veel gegeven en de tank leek een beetje leeg te zijn geraakt. Toch duurde het nog lang alvorens Lycurgus langszij kwam. De 2-2 kwam pas in de slotfase tot stand en was gezien het spelbeeld na rust ook zeker verdiend. Ook thuisploeg Middelstum kreeg nog kansen op de 3e treffer maar het vizier stond bij de voorwaartsen van de thuisploeg niet op scherp.

Al met al mag na afloop geconcludeerd worden dat beide ploegen op basis van hun inzet vandaag ieder een punt hadden verdiend. Komende zaterdag gaat Middelstum op bezoek in Sauwerd waar men het op gaat nemen tegen SIOS dat verrassend met 2-7 uit won bij ONR.

Bron: Sportredactie Middelstum-info (26 september 2021) foto’s Jaap van der Laan