Stadskanaal: Middelstum heeft in de uitwedstrijd zaterdag tegen SJS geen vervolg kunnen geven aan de winst (2-1) die men vorige week bij de seizoensopening tegen streekgenoot De Fivel had behaald. In Stadskanaal moest de equipe van Raymond Scholtens na 90 minuten voetbal haar meerdere erkennen in de thuisploeg. Op een bar slecht veld waar men eerder dacht aan het speelterrein voor een mud run dan dat voor voetbal was een goede pot zaterdag door de hevige regenval amper mogelijk.

Plassen water stonden er op het hoofdveld van de thuisploeg, en op meerdere plaatsen zakte men tot over je de enkels weg in de blubber. Ook de langdurige regen tijdens de wedstrijd bevorderde de staat van het veld niet. Middelstum begon de eerste helft nog wel redelijk aan de wedstrijd. De bezoekers creëerden zowaar wat kansen. Gaandeweg het eerste bedrijf nam thuisploeg SJS het initiatief steeds meer over. Middelstum zakte gedurende het tweede gedeelte van de eerste helft steeds verder en verder weg en liet het initiatief aan de thuisploeg. SJS gooide er een gezonde dosis energie tegen aan. Bij Middelstum daalde het niveau tot een bedenkelijke schouwspel. Het was dan ook niet zo verrassend dat SJS na 37 minuten wedstrijd op voorsprong kwam door een treffer van Jan Sprenger 1-0 dit was tevens de ruststand.

In de rust hebben de spelers van Middelstum elkaar maar eens goed aangekeken, en elkaar positief aangesproken op datgene wat er voor de pauze allemaal verkeerd ging. Het wierp na de hervatting gelijk zijn vruchten af. In de 51e minuut wist Gerard Bronsema de stand weer gelijk te trekken. 5 minuten later was het wederom Bronsema die voor Middelstum de 1-2 op het scorebord liet aantekenen. Na de 2e treffer liet Middelstum zich opnieuw teveel inzakken waardoor men onnodig de problemen opnieuw over zich afriep. Er waren nog wel een aantal mogelijkheden voor de bezoekers uit Middelstum maar scoren deed men niet meer hoewel de ingebrachte Thomas Eek (voor Silvan Luit) de 1-3 op zijn schoen had liggen. Door een perfect uitgevoerde counter werd Eek gelanceerd hij liep de verdediging er complet uit. Helaas verzuimde hij oog in oog met de keeper het duel definitief op slot te gooien. SJS werd in de slotfase steeds gevaarlijker. Youran Mus bleek tot aan minuut 82 een sta in de weg te zijn voor de voorwaartsen van SJS. Helaas viel de 2-2 in de 83e minuut door opnieuw Jan Sprenger uit een voorzet van Peter Orsel. Waar iedereen in het Middelstumkamp al bang voor was gebeurde 5 minuten voor tijd. Opnieuw was het Sprenger die deze keer uit een voorzet van Faizel Slagveer de 3-2 tegen de touwen joeg achter doelman Mus van Middelstum. Dit werd ook de eindstand.

Er had veel meer ingezeten vandaag voor Middelstum zo was de conclusie na afloop van de wedstrijd bij de technische staf. We hebben vandaag niet genoeg geboden om de punten mee naar huis te kunnen nemen. Komende zaterdag speelt Middelstum thuis tegen koploper Holwierde. De wedstrijd begint om 14.30 uur op het sportpark van Middelstum.

SJS – Middelstum 3-2 (1-0): 1-0 Sprenger (37); 1-1 Brontsema (51); 1-2 Brontsema (55); 2-2 Sprenger (83); 3-2 Sprenger (85)

Bekijk het FOTOVERSLAG van deze wedstrijd.

Bron: Middelstum-info Foto’s: SJS