Middelstum leed op het eigen sportpark zaterdagmiddag tegen HS’88 een pijnlijke nederlaag. De nummer 2 van de ranglijst boekte een 1-7 overwinning op de blauwhemden van trainer Raymond Scholtens. De grote nederlaag kwam na het zien van de eerste 25 minuten van deze wedstrijd als een totale verassing, beide ploegen deden tot op dat moment weinig voor elkaar onder.

30102016middelstum-hs88-2

Middelstum kwam door een doelpunt van Thijs Hoeksema na 21 minuten nog wel op een 1-0 voorsprong, daarna ging allles wat er mis kon gaan ook mis. Binnen een tijdsbestek van 5 minuten gaf de thuisploeg deze voorsprong weg en stond het bij rust tegen een 1-3 achterstand aan te kijken.

Met de beste bedoelingen begon de thuisploeg aan het tweede bedrijf om er toch nog iets van te maken. Maar binnen 5 minuten na de theepauze viel het doek definitief. Opnieuw scoorde HS’88 (1-4) en was de wedstrijd gespeeld. Dat het uiteindelijk “maar” 1-7 werd voor de bezoekers mag gezien worden als een schrale troost voor Middelstum.

30102016middelstum-hs88-1

Een totale offday zo mag deze “wan”prestatie van het totale team worden gezien was de mening van velen langs de lijn gistermiddag. Komende zaterdag speelt Middelstum opnieuw thuis, dan komt De Heracliden uit Uithuizermeeden op bezoek. Laten we hopen dat de wedstrijd van vandaag een incident is geweest.

Bekijk het FOTOVERSLAG van deze wedstrijd.

Bron: Sportredactie Middelstum-info (30 oktober 2016) foto toestel Jaap van der Laan