Zaterdagmiddag stond in Zeerijp de altijd beladen wedstrijd De Fivel tegen Middelstum op het programma. De laatste 2 edities werden telkens beslist in het voordeel van de blauwhemden uit Middelstum. Deze keer gaven de blauwhemden in blessuretijd de overwinning weg.

Na het verlies thuis vorige week zaterdag tegen sv de Heracliden, vandaag opnieuw een derby. De blauwhemden traden vandaag in Zeerijp aan tegen de Fivel. Helaas voor Middelstum waren Wessel Oosterhoff en Kristian Boelema niet wedstrijdfit. Oosterhoff nam wel plaats op de reservebank.

Vanaf de aftrap was duidelijk wat de intenties van het bezoekende Middelstum was, namelijk met verzorgd en snel combinatiespel het ‘andere oranje’ af te troeven. Dit lukt te prima. Het keurkorps van trainer Frank Konneman combineerde er lustig op los en creëerde meerdere mogelijkheden om snel op voorsprong te komen. Helaas blijkt het scoren toch een dingetje te zijn bij Middelstum. Na ongeveer ± 20 minuten kwam de Fivel wat onder de druk van de Middelstumers vandaan. De Riepsters waren nog niet 1 keer voor het doel van Jeroen Smit geweest. In de 21e minuut opende de thuisploeg vanuit het niets de score. Een onterecht toegekende corner werd in een kluts en wirwar van benen door Havinga namens de thuisploeg binnengetikt 1-0. Middelstum leek geschrokken. Het siert de ploeg dat men rustig bleef en de combinaties weer werden gezocht. Helaas liep het door dit tegendoelpunt toch een stuk minder bij de bezoekers in het blauw. Voor rust werd er maar weinig meer gecreëerd door beide ploegen waardoor er met een 1-0 stand op het scorebord werd gerust.

Na de thee een heel ander wedstrijdbeeld. Een aanvallend Middelstum en een veel te hard spelende thuisploeg. De wedstrijd werd er niet vriendelijker op. Scheidsrechter Bakker moest meerdere keren de kaarten uit zijn borstzak halen. De wedstrijd werd harder. Het duurde tot aan de 73e minuut alvorens de net ingevallen Romke Korpershoek een blunder van de sluitpost van de Fivel afstrafte. De meer dan verdiende 1-1 kwam hierdoor op het scorebord.

Ondertussen speelde de Fivel maar meer met 10 man na het wegzenden van Kramers die in korte tijd 2 keer geel zag en nocht vertrekken richting kleedkamer . Middelstum gaf gas en ging voor de volle winst. De Fivel hield niet meer dan tegen en grossierde in gele kaarten. Het was in minuut 83e minuut toen Thijs Hoeksema de 1-2 scoorde voor de bezoekers uit Middelstum. De blijdschap was groot bij de blauwhemden. Kort na de 1-2 mocht Pestman met rood eveneens het veld verlaten. Scheidsrechter Bakker was de controle volledig kwijt over de wedstrijd. Middelstum bleef voetballen en de Fivel roeide met de moed der wanhoop de ballen steeds naar voren.

In blessuretijd kreeg de thuisploeg nog een vrije trap. De bal werd hoog voor de goal gepomp. Assistent scheidsrechter Boskamp deed de vlag omhoog wegens vermeend buitenspel maar hierop werd niet gereageerd door de leidsman. Doelman Jeroen Smit werd zo’n beetje onder de grasmat gelopen in het 5 metergebied via de paal scoorde de Fivel alsnog de 2-2. De teleurstelling bij iedereen van Middelstum was dan ook groot na de gelijkmaker. Gelijk na de 2-2 werd de wedstrijd ten einde geblazen waardoor de druiven behoorlijk zuur waren voor Middelstum dat een overwinning op de valreep uit handen zag glippen.

Komende zaterdag gaat de equipe van trainer Frank Konneman op bezoek bij hekkensluiter Westerlee. Op zaterdag 17 november volgt dan de thuiswedstrijd tegen promovendus Rood Zwart Baflo op het sportpark van Middelstum.

De Fivel – Middelstum 2-2 (1-0): 1-0 Havinga (21); 1-1 Korpershoek (73); 1-2 Hoeksema (83); 2-2 van der Veen (92)

Bron: Middelstum-info.nl