Middelstum verloor zaterdagmiddag in de ontmoeting tegen koploper VVK uit Groningen in de slotfase de wedstrijd. Net als een week eerder tegen GEO gaf de thuisploeg volledig onnodig een zeker lijkende winst weg. Opnieuw waren fouten achterin bij de thuisploeg beslissend in deze ontmoeting.

04102015Middelstum-VVK-1

Voetballend kon de ploeg van Jan Jaap Zijlstra zich aardig meten met de mannen van Jacob Zwart. Voor de theepauze was het betere van het spel voor de ploeg uit Groningen die dan ook verdiend met een 0-1 aan de leiding gingen bij rust.

In de tweede helft richtte de thuisploeg zich op en wist via treffers van Sybrand Dijkema (na 60 minuten uit een strafschop) de stand weer gelijk te trekken 1-1. Na het missen van een groot aantal mogelijkheden door Ivan Milcovic van Middelstum, waarbij de deklat tot 2 keer toe redding bracht voor de bezoekers uit Groningen, bracht Milcovic na 75 minuten de verdiende voorsprong op het scorebord voor de blauwhemden 2-1.

04102015Middelstum-VVK-2

In de slotfase van de wedstrijd liet de thuisploeg het echter opnieuw afweten en liet zich ver terugdringen door de bezoekers uit Groningen. In een tijdsbestek van 10 minuten gaf men de voorsprong simpel weg. Via treffers van Fransen en Lunter stond er na 90 minuten een 2-3 stand op het scorebord. Opnieuw zuur verlies voor Middelstum dat gezien de gehele wedstrijd meer had verdiend.

Komende zaterdag gaan de blauwhemden op bezoek bij promovendus Harkstede, een week later wacht de thuisconfrontatie tegen het Stad Groninger Amicitia VMC dat net als Harkstede nieuw is in de 4e klasse.

Middelstum-VVK (0-1) 2-3: 10. Lunter 0-1, 60. Siebrand Dijkema 1-1 (strafschop), 75. Milcovic 2-1, 80. Fransen 2-2, 89. Lunter 2-3.

Meer foto’s? Klik hier.

Bron: Middelstum-info.nl | Foto’s: Jaap van der Laan