De hoofdmacht van de plaatselijke voetbaltrots uit Middelstum heeft haar eerste prijs van het seizoen gistermiddag binnengehaald. Op het sportpark in Middelstum wonnen de mannen van Jelmer Meinardi de wedstrijd tegen Amicitia VMC uit Groningen met 1-0. De winst was voldoende om de eerste periode binnen te slepen.

Makkelijk zijn de wedstrijden tegen Amicitia VMC uit Groningen nooit voor Middelstum, dit bleek ook gistermiddag opnieuw. De thuisploeg had het lastig tegen de goed georganiseerd spelende gasten uit Groningen. De thuisploeg kreeg voor de theepauze slechts 2 goede mogelijkheden om de score te kunnen openen, schot Xander Anema net naast en een kopbal van Wessel Oosterhoff ketste via de deklat opnieuw het veld in.

Bevrijdende treffer
Na de theepauze was het spelbeeld niet veel anders, Middelstum mocht het balbezit van de Groningers hebben maar kon maar moeilijk tot echte kansen komen. Toch kwam Middelstum rond de 70e minuut verdiend op voorsprong. Mateo Milkovic kreeg de bal van achteruit mooi aangespeeld en soleerde richting het doel van Dennis Yntema die hij omspeelde waarna hij de bal in het lege doel kon spelen. Een ultime poging van verdediger Patrick Smit kon dit gelukkig ook niet meer voorkomen 1-0. Het laatste kwart van de wedstrijd was de spanning om te snijden, maar echt in de problemen kwam Middelstum niet meer.

De eerste periode komt derhalve terecht bij Middelstumn dat hoe de competitie ook gaat aflopen verzekerd is van een toetje in de vorm van de nacompetitie. Komende dinsdag speelt Middelstum een inhaal duel bij de Heracliden een paar dagen later gaat men op bezoek bij SV Lycurgus uit Groningen.

Middelstum – Amicitia VMC 1-0 (0-0): 1-0 Milkovic (70)

Bron: Sportredactie Middelstum-info (13 maart 2022) foto’s Jaap van der Laan