Onder prima weersomstandigheden werd gistermiddag op het sportpark van Middelstum de wedstrijd Middelstum-FC LEO gespeeld. Voor de thuisploeg opnieuw een finale om onderin weg te komen uit de gevarenzone. Het liep iets anders dan dat men gehoopt had bij thuisploeg Middelstum.

Bij Middelstum miste men vandaag spits Gerard Bronsema. Waarschijnlijk staat hij vanwege een hamstring blessure een week of 5 aan de kant. Onder leiding van Jelte van der Kooi (hij nam de honneurs waar voor de afwezige Raymond Scholtens) speelde thuisploeg Middelstum een belabberde 1e helft waarin het op slag van rust ook nog eens op achterstand kwam door een treffer van Frank Veenwijk voor de gasten uit Leens 0-1. De bezoekers uit Leens waren hiervoor al een aantal keren gevaarlijk opgedoken in de zestien bij Middelstum maar verzuimden in de afronding.

Na de theepauze zag het publiek een totaal anders spelende Middelstum. Duels werden scherper aangegaan en Middelstum creëerde in het eerste kwart na de rust een aantal kansen. Het was dan ook niet verwonderlijk dat de thuisploeg, zei het met enige hulp van de doelman van LEO, in de 58e minuut langszij kwam 1-1. Een afstandsschot van Marijn Bosman leek houdbaar maar vloog toch enigszins verrassend tegen de touwen achter de doelman van LEO.

Het spel golfde na de gelijkmaker heen en weer. Beide ploegen kregen kansen om opnieuw op voorsprong te komen maar verzuimden in de afwerking. Zonder goaltjesdief Rowan Rozema leek de angel in de voorste linie bij de bezoekers weg te zijn. Rozema werd in de rust gewisseld omdat hij last had van een blessure welke hij in een duel voor de theepauze opliep. Vlak voor tijd kregen de bezoekers opnieuw nog een grote mogelijkheid om de 3 punten alsnog mee naar Leens te nemen. Een voorzet vanaf de rechtervleugel werd in vrije positie over de deklat gekopt bij doelman Jeroen Smit. Na 90 minuten vond scheidsrechter Pol uit Buitenpost het welletjes en blies voor het einde van deze ontmoeting.

Helaas maar 1 puntje vandaag voor Middelstum. Op basis van de hele wedstrijd had men echter ook niet meer verdiend. Een wedstrijd duurt nu eenmaal 2×45 minuten. Als dat besef in de volgende wedstrijden ook is doorgedrongen bij de mannen van Middelstum dan moet het in de resterende wedstrijden goed gaan komen.
Komende zaterdag speelt Middelstum uit in Sauwerd tegen SIOS. De ploeg uit Sauwerd zal zeer zeker revanche willen voor de nederlaag welke men in Middelstum in November vorig jaar opliep. De blauwhemden wonnen destijds met 2-1.

Middelstum – FC LEO 1-1 (0-1): 0-1 Veenwijk 45; 1-1 Bosman 58.

Bekijk het FOTOVERSLAG van deze wedstrijd.

Bron: Middelstum-info.nl | www.middelstum-info.nl | Foto’s: Jaap van der Laan