Onder prima weersomstandigheden werd er zaterdagmiddag afgereisd naar Spijk waar Middelstum mocht aantreden tegen vv Poolster. Op voorhand een wedstrijd waarvan werd verwacht dat het een lastige zou worden voor Middelstum (Middelstum verloor vorig seizoen 2 keer tegen de Spieksters). Middelstum zou op voorhand tevreden zijn met ieder gehaald punt welke mee genomen zou kunnen worden. De selectie moest het zaterdag zonder Gerard Bronsema doen. Tijdens de warming up werd hoopgevend vastgesteld dat de selectie scherp en gretig was.

Om 14.30 uur floot scheidsrechter Jongeling voor de aftrap. Er ontspon zich vanaf de eerste minuut een interessante ontmoeting. Gedurende de eerste helft werd duidelijk dat vv Poolster en vv Middelstum aan elkaar gewaagd waren. De wedstrijd was redelijk in evenwicht, waarbij gezegd mag worden dat de betere kansen voor de Middelstumers waren. Gescoord werd er niet door beide ploegen voor de theepauze zodat er met de brilstand gerust werd.

Na de theepauze drong de thuisploeg Middelstum in de beginfase korte tijd terug. Dit was van korte duur. De bezoekers in het blauw werden gaandeweg het 2e bedrijf steeds beter. De combinaties liepen bij de mannen van Frank Konneman steeds beter en de kansen stapelden zich op, het was wachten op de openingstreffer. Het was nota bene good old Wessel Oosterhoff in minuut 68 wist te scoren uit een corner van Romke Kopershoek knalde Oosterhof het leer achter doelman Simon Dijkman tegen de touwen 0-1. De blijdschap was zowel binnen als buiten de lijnen zeer groot. Ieder had na deze treffer verwacht nu gaat Poolster komen, dit bleek echter niet het geval te zijn. De Middelstumers gingen gewoon door met goed voetbal en Poolster had simpelweg geen antwoord op het spel van de bezoekers. Het was een kwestie van tijd alvorens de voorsprong werd verdubbeld. In minuut 84e minuut scoorde de Mateo Milkovic de dik verdiende 0-2. Daarna namen de Middelstumers wat gas terug. Poolster probeerde het nog wel, maar de defensie bij Middelstum stond als een huis vanmiddag in Spijk.

Al met al, een goede pot voetbal met een verdiende winnaar die ook vandaag vriend en vijand veraste met deze uitslag. Komende zaterdag gaat Middelstum het thuis opnemen tegen HS’88 uit Hoogezand dat net als Middelstum dit “prille” seizoen nog zonder puntenverlies bovenaan staat op de ranglijst. De wedstrijd begint om 14.30 uur op het sportpark aan de Coendersweg. U bent uiteraard van harte welkom.

Poolster – Middelstum 0-2 (0-0): Oosterhoff 0-1 (68); Milkovic 0-2 (84)

Bron: Middelstum-info | www.middelstum-info.nl