Na een zaterdag zonder wedstrijd en weinig trainingen met ons eigen team konden we afgelopen zaterdag weer los! Helemaal naar Winschoten, voor de uitwedstrijd tegen WVV.

Mede door de blessuregolf, school en stage kon er deze week niet volledig getraind worden. Ook voor de wedstrijd hadden we maar 11 van onze eigen spelers. Gelukkig gingen Thijs,  Mels en Wesley van de JO17 mee!

De warming-up was door een overvolle kleedkamer (met 3 teams..) en het praatje van de trainer erg kort, ook bleek dat Ferdi en Twan niet fit genoeg waren om te starten. Hierdoor moest er gepuzzeld worden en begon Thijs op rechtsback en nam Wesley de plaats van Twan even over op “10”. Het was dus even schakelen voor de JO19.

WVV begon sterk aan de wedstrijd en het was aan doelman Emiel te danken dat Middelstum in deze fase (en zeker ook in de rest van de wedstrijd) niet op achterstand kwam. Na een kwartiertje kwam Middelstum beter in de wedstrijd. De combinaties werden gemakkelijker gevonden wat zorgde voor een aantal grote kansen voor Kaï, Twan en Bram.

Ook WVV kreeg grote kansen op de openingstreffer maar het was Middelstum dat op 0-1 kwam. Twan stuurde met een goeie steekbal Max op de keeper van WVV af. Ondanks een duw in de rug wist Max overeind te blijven en zette hij de JO19 op voorsprong. Even later werd het 0-2, via Daan en de rug van een tegenstander kwam de bal voor de voeten van Twan terecht. Twan speelde een tegenstander uit en schoot de bal in de verre hoek waardoor Middelstum met een 2-0 voorsprong ging rusten.

In de 2e helft was Ferdi gelukkig fit genoeg om te spelen. Hij verving Thijs die deze positie goed invulde in de 1e helft. Gedurende het 1e halfuur van de 2e helft was Middelstum de bovenliggende partij. Daan (die samen met broertje Mels in de spits speelde) was met een Ronaldo-achtige omhaal dicht bij een doelpunt. Ook via de zijkanten waar de backs Jorn en Ferdi vaak opkwamen was Middelstum gevaarlijk.

Jonne die voor de verdediging op “6” speelde nam steeds goed de posities van de opkomende backs over en doordat centrale duo Thijs N en Jarno samen de lange bal die WVV vaak speelde steeds onschadelijk konden maken werden kansen van de tegenstander voorkomen. Toch werd het 15 minuten voor tijd 1-2. De tegenstanders vonden nieuwe energie en de wedstrijd werd steeds fysieker, wat weer leidde tot veel duels en overtredingen.

Gelukkig maakte Kaï (op aangeven van Max) 8 minuten voor tijd de 1-3. De wedstrijd leek beslist en Wesley bekroonde zijn debuut in de O-19 nog bijna met een doelpunt. Maar het werd vlak voor tijd toch nog even heel spannend. WVV scoorde namelijk uit een goed uitgevoerde aanval de 2-3 waardoor er nog 5 hele spannende minuten volgden. Als team moest er keihard geknokt worden voor elke meter om zo op karakter de punten mee naar Middelstum te nemen.

In de laatste seconde van de wedstrijd kreeg WVV nog een corner. Deze werd gelukkig naast het doel van Emiel gekopt. Na het laatste fluitsignaal was de ontlading en opluchting groot! Toch was de overwinning zeker verdiend. Ondanks de blessures en spelers die op andere posities speelden werd er als eenheid gevoetbald en werd er een hoog niveau gehaald. En dat geld zeker voor de JO-17 jongens die met ons meededen!

Een groot compliment gaat ook uit naar de supporters en geblesseerde spelers die ondanks de grote afstand kwamen kijken. Het zegt genoeg dat je als uitspelend team veel meer support langs de lijn (en in de dug-out) hebt dan de thuisploeg. Gelukkig kon de JO19 dit support belonen met een supermooie en spannende wedstrijd! En natuurlijk de 3 punten!

Nu een goeie trainingsweek en dan op naar de thuiswedstrijd tegen Bedum!

#positiviteit #passie #strijdenvoorelkemeter #wateenteam #JO17weersuperbedankt! #trotsetrainer #eindelijkwordendehesjesgewassen

Nick Verkerk