Zaterdag reisde Middelstum af naar Roden om daar aan te treden tegen ONR. Bij voorbaat werd er een loodzware wedstrijd verwacht tegen de hoog op de ranglijst staande gastheren. Trainer Frank Konneman had ook voor dit duel (zoals bijna het hele seizoen al) de opgave om opnieuw te puzzelen daar ook Rutger Schuiling en Allert Moeken vandaag niet inzetbaar waren.

De eerste helft speelden de Middestumers een zeer verdienstelijke pot voetbal. Men was dominant had het meeste balbezit. ONR was niet de sterke ploeg waar vooraf voor gevreesd werd. Middelstum had het betere van het spel en creëerde een aantal mogelijkheden. Helaas scoorde ONR vlak voor rust (tot op dat moment) de onverdiende 1-0. Deze goal ontstond door een moment van onoplettendheid in de omschakeling bij Middelstum.

Na de rust was Middelstum niet meer de gedreven ploeg als voor de theepauze. Het voetballen werd steeds slordiger en onrustiger bij Middelstum. Uit één van de spaarzame momenten dat de Middelstumers de kans hadden om te scoren zag Dennis Verkerk zijn schitterende inzet op fenomenale wijze door de sluitpost van ONR over de lat gewerkt werd. Je zag dat het geloof in eigen kunnen uit de groep sloop, dit kwam ook door dat een aantal spelers niet het niveau behaalden welke nodig is om een wedstrijd te winnen. ONR was de 2e helft gewoon beter dan de blauwhemden. Het duurde tot aan de 83e minuut dat ONR de 2-0 maakte. Dit was tevens ook de eindstand.

Komende zaterdag spelen de blauwhemden thuis tegen fusieclub DVC uit Appingedam. Ook deze wedstrijd zal geen gemakkelijke opgave worden om punten te behalen. Met de steun van het thuispubliek kunnen er wellicht krachten naar boven worden gehaald om dit duel met een goed resultaat te kunnen afsluiten. De wedstrijd begint om 14.30 uur op het sportpark aan de Coendersweg. U bent van harte welkom om de ploeg te ondersteunen.

Bron: Middelstum-info | www.middelstum-info.nl