Middelstum heeft zaterdag uit tegen koploper FC Zuidlaren kansloos verloren. Na een kwartier was de wedstrijd tussen beide ploegen min of meer al gespeeld. De bezoekers uit Middelstum stonden toen al op een 2-0 achterstand.

Na een teleurstellende wedstrijd een week eerder op eigen veld tegen Rood Zwart Baflo (1-5) probeerde de jonge ploeg van trainer Frank Konneman voor een stunt te zorgen in en tegen FC Zuidlaren. Hoe goed de bedoelingen vooraf ook waren bleek het vandaag een “kansloze” missie te gaan worden voor de bezoekers in het blauw. Na 8 minuten wedstrijd opende Jordi Hamming namens de thuisploeg de score. Na een prachtige steekpass van Jos Lamain schoot Hamming de bal hard achter doelman Jeroen Smit tegen de touwen 1-0. 7 minuten later mocht na een overtreding op Rik Schutte Robin Wolters van af de penaltystip aanleggen voor de 2-0. Wolters knalde de bal achter penaltykiller Smit van Middelstum tegen de touwen waardoor al vroeg in de wedstrijd de strijd gestreden leek. Tot overmaat van ramp voor Middelstum moest topscoorder Gerard Bronsema na een half uur wedstrijd met een blessure het veld verlaten. Tot aan de rust creëerden beide ploegen maar weinig meer waardoor de kleedkamers na 45 minuten konden worden opgezocht met een 2-0 voorsprong voor de thuisploeg.

Het tweede bedrijf was weinig opwindend op het sportpark van Zuidlaren. Beide ploegen wilden wel maar het kwam er doodgewoon niet uit. Toch kon het thuispubliek nog één keer juichen deze middag. Na een mislukte terugspeelbal door het centrum van Romke Kopershoek (hij zag hierbij Jos Lamain over het hoofd) die het cadeautje met open armen in ontvangst nam en Jordi Hamming in stelling kon brengen om zijn tweede treffer van de middag op het scorebord te laten aantekenen 3-0. Na 90 minuten (de duisternis viel al redelijk in) floot scheidsrechter van Traa voor het einde van dit duel.

Komende zaterdag krijgt Middelstum Amicitia uit Groningen op bezoek. Hopelijk zijn de spelers die vandaag wat pijntjes hadden weer fit genoeg om de strijd aan te kunnen gaan voor dit duel. De wedstrijd begint om 14.30 uur op het sportpark aan de Coendersweg.

FC Zuidlaren – Middelstum 3-0 (2-0): 1-0 Hamming (8); 2-0 Wolters (15); 3-0 Hamming (66)

Bron: Sportredactie Middelstum-info (25 november 2018) | www.middelstum-info.nl