Middelstum is koploper af na het onnodige verlies tegen GEO uit Garmerwolde. Bij alle 3 de doelpunten van de rood/witten ging de defensie en de doelman van de thuisploeg niet vrijuit. Jammer, en totaal onnodig zo zagen ook een kleine 100 toeschouwers langs de lijn op het Middelstumer sportpark.

In een gelijk opgaande wedstrijd voor de rust profiteerden de bezoekers uit Garmerwolde optimaal van de 3 cadeautjes die Middelstum weg gaf. Vaatstra scoorde de 0-1 na 16 minuten na een fout van doelman Eek van Middelstum. Middelstum kwam 9 minuten later verdiend langszij door een doelpunt van Martijn Poort (zie foto).

27092015Middelstum-GEO-1

Bij het 2e doelpunt van de bezoekers uit Garmerwolde stond Alex Sarfo helemaal vrij rond de penaltystip hij werkte de 1-2 simpel binnen waardoor de thuisploeg opnieuw op achterstand kwam. Nog geen 2 minuten later stond het 1-3 voor de bezoekers. Opnieuw was het Alex Sarfo die op een terugspeelbal doorliep richting de Middelstum doelman. Doelman Eek schoot het leer ongelukkig tegen de benen van Sarfo waardoor deze zijn ploeg simpel aan de 1-3 kon helpen. Nog voor de pauze bracht Middelstum de spanning terug in de wedstrijd. Uit een voorzet vanaf de linkervleugel kopte Wessel Oosterhoff het leer tegen de touwen achter doelman Hammenga 2-3. Met deze tussenstand werd er gerust.

Na de theepauze schroefde Middelstum de druk op en moest GEO alle zeilen bijzetten om de voorsprong te behouden. In deze missie slaagden de bezoekers tot ontsteltenis van alles en iedereen bij Middelstum. Middelstum was in het tweede bedrijf de betere ploeg maar ging zeer slordig met haar mogelijkheden om. De bezoekers uit Garmerwolde vochten als leeuwen om hun voorsprong over de eindstreep te slepen. Ondanks het veldoverwicht en een groot aantal mogelijkheden bleef de stand die bij rust was bereikt op het scorebord staan.

27092015Middelstum-GEO-2

Door deze nederlaag is Middelstum haar koppositie in 4C kwijtgeraakt. Komende zaterdag speelt de equipe van Zijlstra opnieuw thuis, dan ik VVK uit Groningen de tegenstander op het sportpark van Middelstum aan de Coendersweg. De wedstrijd begint om 14.30 uur.

Middelstum-GEO 2-3 (2-3): 16. Vaatstra 0-1, 25. Poort 1-1, 32. Sarfo 1-2, 34. Sarfo 1-3, 42. Oosterhof 2-3.

Meer foto’s? Klik hier!

Bron: Middelstum-info | Foto’s: Jaap van der Laan