Ondanks dat de uitslag van de wedstrijd tussen Poolster en Middelstum van zaterdag 25 november anders doet vermoeden lijken de blauwhemden van Middelstum langzaam weer op de weg terug te zijn. De equipe van trainer Raymond Scholtens verloor wel op sportpark Oldencate in Spijk met 4-3, maar de manier waarop de nederlaag tot stand kwam biedt voldoende perspectief naar de toekomst toe.

Middelstum lijkt op de goede weg te zijn terecht gekomen. Nu er weer een groot aantal spelers op de weg terug komen vanuit blessures lijken de problemen die Middelstum aan het begin van deze competitie had tot het verleden gaan behoren. De komende wedstrijden zullen hierover meer duidelijkheid moeten geven. Zaterdag startte na bijna een jaar afwezigheid Reint Kugel weer in de basis bij Middelstum. Kugel speelde een verdienstelijk duel volgens elftalleider Bart Poortinga.

Zaterdagmiddag speelde Middelstum een goede wedstrijd volgens de technische staf van Middelstum. Toch leek het hier in het begin van de ontmoeting tegen Poolster niet op. Al vroeg in de wedstrijd kwam de thuisploeg op een 1-0 voorsprong. Na amper 8 minuten scoorde Johan de Groot de openingstreffer voor de Spieksters. Het leek weer een moeizame middag te gaan worden voor Middelstum, dat een week eerder verrassend SIOS aan de kant zette. Ondanks de vroege achterstand lieten de Middelstumers zich niet van de wijs brengen. Lang leek het erop dat Middelstum met een kleine achterstand de rust zou gaan bereiken in Spijk. Maar zoals wel vaker in deze competitie worden de tegengoals te gemakkelijk weg geggeven door de blauwe brigade. In de 39e minuut scoorde Kevin Bijlsma de 2-0 voor de thuisploeg. Niet veel later stond de teller al op 3 toen Dennis van Dijk kort voor rust opnieuw raak schoot namens de thuisploeg 3-0. Met deze schier onmogelijke achterstand werden de kleedkamers opgezocht.

Uit een ander vaatje
Middelstum begon sterk aan de tweede helft. Zes minuten na rust scoorde Anne Vaatstra via een afstandsschot de aansluitingstreffer binnen 3-1. Nog geen 2 minuten later bracht dezelfde Vaatstra Middelstum weer terug in de wedstrijd door op fantastische wijze de 3-2 binnen te lepelen. Middelstum begon steeds beter te voetballen en thuisploeg Poolster had alle moeite om de dadendrang van Middelstum onder controle te krijgen. Ondanks het goede veldspel moest Middelstum een ruim kwartier voor tijd de 4e tegentreffer incasseren. Opnieuw was het Kevin Bijlsma die Middelstum op 2 doelpunten afstand zette. De wedstrijd leek hierna gespeeld, maar de bezoekers uit Middelstum gaven niet op. Een kleine 10 minuten voor tijd scoorde Gerard Bronsema de 4-3. Aan het slot van deze wedstrijd bleek de resterende tijd te kort om alsnog een punt te kunnen meenemen uit Spijk voor het bezoekende Middelstum. Gezien het verloop van deze wedstrijd had de ploeg van Raymond Scholtens wel een puntje verdiend maar helaas mocht dat niet zo zijn.

De komende weken zijn cruciaal voor Middelstum. Zaterdag komt rode lantaarndrager SGV uit Schildwolde op bezoek, een week later spelen de blauwhemden thuis tegen GEO uit Garmerwolde. Ook deze beide ploegen staan onderin de ranglijst van 4D. De laatste wedstrijd voor de winterstop speelt Middelstum op zaterdag 16 december uit in en tegen Westerlee.

Poolster – Middelstum 4-3 (3-0): 1-0 de Groot (8); 2-0 Bijlsma (39); 3-0 van Dijk (42); 3-1 Vaatsra (51); 3-2 Vaatstra (53); 4-2 Bijlsma (70); 4-3 Bronsema (82)

Bron: Middelstum-info.nl