Voor Middelstum is het inhaalduel op dinsdagavond 8 mei zeer voorspoedig verlopen. Op het eigen sportpark versloegen de blauwhemden concurrent GEO uit Garmerwolde met maar liefst 6-1. Bij rust was de marge slechts één doelpunt en leidde de thuisploeg met 2-1. Grote man bij Middelstum was vandaag Gerard Bronsema die maar liefst 4 treffers (op rij) voor zijn rekening nam.

Middelstum ging voortvarend van start tegen hekkensluiter GEO. Al in de 4e minuut nam de thuisploeg een 1-0 voorsprong. Na een prima actie van Anne Vaatstra scoorde de Middelstum aanvoerder op vrije wijze de 1-0 voor zijn ploeg. Een droomstart derhalve voor de mannen van Raymond Scholtens die bij winst vandaag een goede stap konden maken om rechtstreekse handhaving in de 4e klasse D te bewerkstelligen. Middelstum was ook na de openingstreffer de beter voetballende ploeg maar verzuimde vaak om de geboden ruimtes goed te benutten. Halverwege de eerste helft kwamen de gasten uit Garmerwolde op gelijke hoogte. Verkeerd uitkomen van doelman Jeroen Smit en daarna een wilde actie leverde Smit een gele kaart op en de bezoekers een strafschop. Tim van de Belt faalde niet vanaf de elfmeterstip waardoor het na 22 minuten weer gelijk stond 1-1. Lang duurde de vreugde over de gelijkmaker niet voor de bezoekers. 3 minuten na de gelijkmaker kwam Middelstum opnieuw op voorsprong door Gerard Bronsema die in eerste instantie zijn schot nog zag gekeerd door doelman Remco Been maar in de rebound Been kansloos liet 2-1. Middelstum leek voor de theepauze nog op een (veilige) 3-1 voorsprong te komen maar een schot vanuit de tweede lijn van Anne Vaatstra belande op de paal waardoor de marge bij rust slechts bij 1 doelpunt bleef.

Na de theepauze zaten de bezoekers uit Garmerwolde er schijnbaar helemaal doorheen. Middelstum kreeg een enorm aantal kansen om een monsterscore op het scorebord te krijgen en zo aan het negatieve doelsaldo te kunnen werken. In de 64e minuut scoorde op aangeven van Marijn Bosman Gerard Bronsema op dat moment de bevrijdende 3-1 voor zijn ploeg. In het laatste kwartier werd GEO zowat overlopen en scoorde Middelstum er gretig op los. Opnieuw was het Gerard Bronsema die in de 78e minuut vanaf randje 16 meter hard uit haalde en doelman Been voor de 3e keer deze avond passeerde 4-1. 4 minuten voor tijd scoorde Bronsema zijn 4e van de avond. Op aangeven van A junior Dennis Verkerk tikte Bronsema op simpele wijze de 5-1 tegen de touwen. Twee minuten later mocht Verkerk op aangeven van Anne Vaatstra de 6-1 binnen schieten. Daarna vond scheidsrechter Wever het wel mooi geweest en floot hij voor het einde van de wedstrijd.

Met deze ruime zege heeft Middelstum zichzelf een goede dienst bewezen en kan het zaterdag in het thuisduel tegen Poolster uit Spijk bij winst zich definitief veilig spelen. De wedstrijd begint zaterdag om 14.30 uur.

Middelstum – GEO 6-1 (2-1): 1-0 Vaatstra (4); 1-1 van de Belt (penalty)(22); 2-1 Bronsema (25); 3-1 Bronsema (64); 4-1 Bronsema (78); 5-1 Bronsema (86); 6-1 Verkerk (88)

Bekijk het FOTOVERSLAG van deze wedstrijd.

Bron: Middelstum-info | www.middelstum-info.nl | Foto’s: Jaap van der Laan