Eindelijk weer eens lachende gezichten na afloop van de wedstrijd tussen Middelstum en Poolster zaterdagmiddag op het sportpark aan de Coendersweg in Middelstum. Daar won thuisploeg Middelstum haar wedstrijd tegen vv Poolster uit Spijk met 2-0. Met veel strijd en passie wisten de blauwhemden na rust het verschil te maken.

De laatste winstpartij voor de ploeg van Jelmer Meinardi was alweer een paar maandjes geleden (15 oktober 2022), toen werd er met 9-1 thuis van hekkensluiter SC Stadspark gewonnen. Daarna verliep het week op week wat stroef bij Middelstum. Een aantal gelijke spelen (3) en (4) nederlagen zorgden ervoor dat Middelstum behoorlijk is/was afgezakt op de ranglijst. Na de nederlaag vorige week tegen vv SIOS werd wel duidelijk dat de ploeg uit een heel ander vaatje zou moeten tappen. Meer passie en strijd zou op de mat moeten worden gelegd om weer eens aan de goede kant van de score te kunnen blijven. De boodschap leek voor de mannen van Meinardi voorafgaande aan de wedstrijd duidelijk te zijn over gekomen.

Vanaf het begin gooiden beide ploegen veel strijd in de wedstrijd zonder echt gevaarlijk te worden voor één van beide doelen. Het verschil was voor de theepauze nauwelijks aanwezig en het verbaasde dan ook niemand dat de rust met een brilstand op het scorebord werd bereikt. Na de theepauze gooide thuisploeg Middelstum er nog een schepje boven op. Na een minuut of 11 na de theepauze werd de score eindelijk open gebroken. Een fout van de Poolster doelman hielp Middelstum aan de 1-0 voorsprong. Uit een voorzet scoorde Aijolt Douma de 1-0 nadat de doelman van Poolster de bal los liet waarna Douma er als de kippen bij was en de bal tegen de touwen werkte. Vanaf dat moment was het thuisploeg Middelstum dat steeds meer grip op de wedstrijd kreeg. Pas in de slotfase van de wedstrijd werd de winst uiteindelijk door de blauwhemden veilig gesteld. Opnieuw was het slecht verdedigend werk van de bezoekers waaruit Middelstum opnieuw via Aijolt Douma de 2-0 op het scorebord wist te brengen. De voorsprong kwam daarna niet meer in gevaar waardoor Middelstum eindelijk weer eens de 3 punten in eigen huis kon houden.

Komende zaterdag speelt Middelstum uit bij Corenos in Roodeschool. Een week later staat de uitwedstrijd tegen De Heracliden op het programma. De eerstvolgende thuiswedstrijd is op zaterdag 4 maart dan komt gemeentegenoot De Fivel uit Zeerijp op bezoek in Middelstum.

Middelstum – Poolster 2-0(0-0): 1-0 Aijolt Douma (56); 2-0 Aijolt Douma (75)

Bron: Sportredactie Middelstum-info (5 februari 2023) foto’s Jaap van der Laan