Middelstum heeft zaterdag voor het eerst in het 2018 verloren in competitieverband. In Uithuizermeeden bleek thuisploeg SV De Heracliden te sterk voor de ploeg van trainer Raymond Scholtens. Nadat Gerard Bronsema al na 2 minuten een beste kans kreeg om de score te openen voor het bezoekende Middelstum faalde hij in de afronding. 5 minuten later moest Brontsema met een blessure aan de hamstring het veld verlaten.

Bij rust was de stand 1-0 voor de Meisters door een treffer van Jeroen Linstra in de 32e minuut. Na rust was het schouwspel op een ijzig koud en winderig sportpark in Uithuizermeeden amper het aankijken waard. De thuisploeg scoorde aan het einde van de wedstrijd nog wel de 2-0. Opnieuw was Linstra het goudhaantje voor de thuisploeg. Volgens insiders zat er bij deze tweede treffer een luchtje van buitenspel aan.

De overwinning vandaag voor SV De Heracliden was terecht, op een kleine fase voor de rust na was de thuisploeg de betere van de 2 ploegen op het veld. Door de resultaten op de andere velden (winst SGV en Stedum) staat Middelstum momenteel weer 13e op de ranglijst. Het blijft iedere week stuivertje wisselen onderin in deze klasse.

Zaterdag speelt Middelstum thuis tegen FC LEO uit Leens. De wedstrijd begint om 14.30 uur op het sportpark aan de Coendersweg.

SV De Heracliden – VV Middelstum 2-0 (1-0): 1-0 Linstra (32); 2-0 Linstra (90)

Bron: Middelstum-info | www.middelstum-info.nl