De ene week is de andere helaas niet. Dat ondervond ook Middelstum in de wedstrijd tegen Rood Zwart Baflo afgelopen zaterdag op het sportpark van Middelstum. Vooraf werd dit duel bestempeld als een wedstrijd tussen twee gelijkwaardige ploegen. Na negentig minuten was daar maar weinig meer van over en zegevierden de bezoekers met maar liefst 1-5.

De eerste 10 minuten ging de wedstrijd tussen de v.v. Middelstum en Rood Zwart Baflo nog gelijk op. De thuisploeg kreeg in de beginfase een goede mogelijkheid om de score te openen maar de voorwaartsen van de blauwhemden misten in de afwerking. Hierna trokken de bezoekers de wedstrijd steeds meer naar zich toe. In de 19e minuut opende Jordi Striedelmijer de score voor de bezoekers al was dit niet zonder enig geluk. De inzet van Striedelmijer ging via de paal en de hand van doelman Jeroen Smit over de doellijn 0-1.

Een klein kwartier later zorgde Striedelmijer eveneens voor de 0-2 voor zijn ploeg. Nog voor de rust kwam voor Striedelmijer een loepzuivere hattrick op het scorebord te staan toen hij in de 41e minuut de 0-3 liet aantekenen. Middelstum scoorde voor de theepauze nog wel de 1-3 die op naam kwam van Mateo Milkovic.

Ook na de theepauze gingen de bezoekers in gelijke tred voort als voor rust. Het duurde echter tot aan de 82e minuut alvorens er weer gescoord werd. Deze keer was de beurt aan Jordi Potma die zijn ploeg op 1-4 zette. Vlak voor tijd (87e minuut) maakte Reinout Geuze namens Rood Zwart Baflo de 1-5.

Middelstum was geen schim van de ploeg welke het een week eerder was uit bij Westerlee. Komende zaterdag gaan de blauwhemden op bezoek bij koploper FC Zuidlaren uit de gelijknamige plaats. Wie weet zit er een kleine stunt in tegen de ploeg die bovenaan staat in de 4e klasse D, maar dan zal er een stuk beter moeten worden gespeeld door de blauwhemden dan zaterdag het geval was.

Middelstum – Rood Zwart Baflo 1-5 (1-3): 0-1 Striedelmijer (19); 0- 2 Striedelmijer (32); 0-3 Striedelmijer (41); 1-3 Milkovic (45); 1-4 Potma (82); 1-5 Geuze (87)

Bekijk het FOTOVERSLAG van deze wedstrijd.

Bron: Sportredactie Middelstum-info (18 november 2018) Foto’s Jaap van der Laan | www.middelstum-info.nl